Warhammer 4ed - Middenheim - Miasto Białego Wilka.pdf

(68353 KB) Pobierz
WA R H A M M E R FA N TA S Y R O L E P L AY
SPIS TREŚCI
MIDDENHEIM
MIASTO BIAŁEGO WILKA
Witajcie w Middenheim ........................ 6
Legendy o początkach ........................ 6
Miasto Białego Wilka ......................... 7
Nieludzie............................................. 7
Towary na każdą potrzebę .................. 7
Historia Middenheim............................. 8
Nadejście Króla Artura ....................... 8
Ziarna niezgody .................................. 8
O niepodległość .................................. 9
Władca Zagłady z Middenheim ......... 9
Rządy Wilczych Imperatorów ............ 9
Plaga nieumarłych ............................ 10
Wojna Czarodziei ............................. 10
Wielka Wojna przeciw Chaosowi ..... 11
Grabieże goblińskiego króla.............. 11
Miasto dzisiaj ....................................... 16
Nierówne partnerstwo....................... 17
Władcy Miasta ..................................... 17
Graf Borys Todbringer ..................... 17
Rodzina Grafa .................................. 18
Ważni dworzanie .............................. 18
Domy kupieckie ................................ 21
Kult Ulryka ....................................... 21
Rycerze Białego Wilka ..................... 22
Bractwo Topora ................................ 24
Stanowienie prawa ............................ 24
Burgerlich Komissionen ................... 24
Cechy i Gildie Middenheim ............. 25
Siły zbrojne Middenheim ................. 26
Komandoria Zakonu Rycerzy
Pantery w Middenheim .................... 27
Wieczny Rycerz ................................ 27
Straż miejska ..................................... 27
Czarodzieje ....................................... 28
Podkrólowie ...................................... 28
I
Kaufseit ...........................................60-62
Małe Zgromadzenie ........................63-64
Konigsgarten ...................................65-67
Neumarkt ........................................68-72
Nordgarten ......................................73-75
Nordtor............................................76-78
Osttor ..............................................79-81
Ostwald ...........................................82-85
Palast ...............................................86-89
Sudgarten ........................................90-93
Sudtor ..............................................93-95
Ulricsmund ....................................96-100
Westor .........................................101-102
Wynd ...........................................103-106
Podziemne Miasto .......................107-110
Marchia Linz .................................. 128
Marchia Norderingen ..................... 128
Księstwo Sohk ................................ 129
Księstwo Thugenheim ..................... 129
PODKRÓLOWIE
Podkrólowie a Ranald ..................... 130
Człowiek ......................................... 130
Bleyden, Najniższy z Podkrólów ..... 132
Terytoria i przestępczość
na ich terenie................................... 132
Dola ................................................ 133
Podkrólowie i straż.......................... 133
VI
ZA MURAMI
Kleinkapelle ........................................ 111
Körperregal ......................................... 112
Rebklippe ........................................... 112
Warrenburg ........................................ 112
Kaplica Wilczych Krewniaków........... 113
III
IV
V
MROCZNE KULTY MIDDENHEIM
Purpurowa Dłoń ................................. 134
Czerwona Korona .............................. 135
Karmazynowa Czaszka ....................... 137
Towarzystwo Tineańskie .................... 137
Jadeitowe Berło................................... 138
Inne zakazane organizacje .................. 138
Synowie Ulryka............................... 138
Powiernicy Krwi ............................. 139
Pożeracze Świata............................. 139
Nowi Milenialiści ........................... 140
Przysięga Volansa............................ 140
Szybka rozgrywka ............................... 143
Zasady zaawansowane ........................ 144
VII
BESTIE
Krwawy Skórnik ................................. 115
Dziecię Ulryka .................................... 116
Zjawa .................................................. 117
Białe Wilki ......................................... 117
DODATEK I: MIDDENBALL
WIELKIE KSIĘSTWO MIDDENHEIM
Opis krainy ......................................... 120
Drogi .............................................. 121
Stare fortyfikacje ............................. 121
Góry Środkowe ............................... 121
Krasnoludy w Wielkim Księstwie ... 122
Obecność zielonoskórych ............... 122
Zwierzoludzie w Wielkim
Księstwie ......................................... 122
Starożytne konstrukcje ziemne
i kurhany ......................................... 123
Zapomniane dziedzictwa ................ 123
Prowincje ............................................ 124
Baronia Holzbek ............................. 125
Księstwo Immelscheid .................... 126
Posiadłość Kärzburdgerów .............. 127
DODATEK II:
TWORZENIE POSTACI
Klasa i Profesja ................................... 149
Gerdon Salzwed ................................. 150
Hasso Schroeter.................................. 151
Ludzie (Middenheimczycy)................ 151
Kat Sperber ........................................ 152
Ludzie (Middenlandczycy) ................. 152
Theresia Kleist .................................... 153
Ludzie (Nordlandczycy) ..................... 153
I
II
PRZEWODNIK DLA ODWIEDZAJĄCYCH
Altmarkt ..........................................33-37
Altquartier .......................................37-40
Brotkopfs .........................................40-43
Freiburg ...........................................43-48
Geldmund .......................................49-52
Grafplatz .........................................53-54
Grafsmund ......................................55-57
Wielki Park .....................................57-60
II
Powrót Babrakkosa ............................. 156
Babrakkos, Liczorzeń Zarazy ............. 157
Zemsta Khazraka................................ 157
DODATEK III: MIDDENHEIM
I PRZYSZŁE ZDARZENIA
III
2
WA R H A M M E R FA N TA S Y R O L E P L AY
TWÓRCY
Oryginalny projekt miasta:
Carl Sargent
Tekst:
Dave Allen, Jim Bambra, Paul Cockburn,
Graeme Davis, Sean Masterson
Ilustracje:
Mauro Alocci, Giuditta Betti,
Emilio R. Camarena, Domenico Cava, Antonio De Luca,
Joel Holtzman, Dániel Kovács, Josef Kucera, Sam Manley,
Andrea Tentori Montalto, JG O’Donoghue, Ruxandra Onita,
Elisa Serio, Stanislav Sherbakov, Giacomo Tappainer
Okładka:
JG O’Donoghue
Mapy:
Dániel Kovács, Safary Levente
Layout:
Rachael Macken
Redakcja:
Christopher Walz
Korekta:
Tim Gray
Redaktor naczelny:
Síne Quinn
Zespół produkcyjny:
Dave Allen, Anthony Burke,
Emmet Byrne, Walt Ciechanowski, Elaine Connolly,
Federica Costantini, Zak Dale-Clutterbuck, Donna King,
Dániel Kovacs, Tim Korklewski, Andy Law, TS Luikart,
Rachael Macken, Sam Manley, Rory McCormack, Dominic
McDowell, Pádraig Murphy, Kieran Murphy, Eileen Murphy,
Ceíre O’Donoghue, Jonathan O’Donoghue, Síne Quinn,
Christopher Walz
Podziękowania:
Jude Hornburg, Steven Lewis,
Simon Wileman
Wydawca:
Dominic McDowall
EDYCJA POLSKA
Tłumaczenie:
Jakub Zapała
Redaktor naczelny:
Daniel Kurzeja
Redakcja:
Daniel Kurzeja, Jakub Zapała
Korekta:
Maciej Sznurkowski
Skład DTP:
Gracjan Branicki, Paweł Karlicki
Social media:
Kamil Pruski
Menedżer sklepu internetowego:
Bartosz Turek
Copernicus Corporation
ul. Długosza 2/16
01-174 Warszawa
www.copcorp.pl
ISBN: 978-83-8232-082-4
Pamięci Carla Sargenta
Specjalne podziękowania dla zespołu Games Workshop
Wydawca:
Cubicle 7 Entertainment Ltd, Unit 6, Block 3,
City North Business Campus, Co. Meath, Ireland.
Żaden fragment tej książki nie może być reprodukowany, składowany lub transmitowany w żadnej formie elektronicznej, mechanicznej
lub fotograficznej bez pisemnej zgody wydawcy.
Warhammer Fantasy Roleplay 4. edycja © Copyright Games Workshop Limited 2023. Warhammer Fantasy Roleplay 4. edycja, logo Warhammer
Fantasy Roleplay 4. edycja, GW, Games Workshop, Warhammer, The Game of Fantasy Battles, logo komety o dwóch ogonach i wszystkie powiązane
loga, ilustracje, obrazy, nazwiska, stworzenia, rasy, pojazdy, lokalizacje, broń, postacie oraz ich charakterystyczne podobieństwo są ® lub TM i / lub ©
Games Workshop Limited, zarejestrowane na całym świecie i używane na podstawie licencji. Cubicle 7 Entertainment i logo Cubicle 7 Entertainment
są znakami towarowymi firmy Cubicle 7 Entertainment Limited.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
3
Mój urząd wymaga ode mnie, bym wiele podróżowała, więc często zdarza mi się siedzieć przy barze w jednej z rozlicznych
tawern południa. Za każdym razem słyszę te same pytania:
„Wyście pani wykształcona i oczytana, w służbie Arcymaga! Jakże
to być może, że znosicie życie między dzikusami z północy, w krainie ognistych temperamentów i mroźnych zim?”.
Cóż za
brednie. Kiedy je słyszę, tylko przewracam oczami. Co ja mogę powiedzieć tym, którzy Middenheim widzieli tylko na rycinie,
a i na tę patrzyli z daleka? Czy sprawia groźne i surowe wrażenie? Oczywiście, w końcu to niezdobyta twierdza! Jednak we-
wnątrz jego potężnych murów kryje się miasto nie mniej kosmopolityczne od Altdorfu, centrum kultury nieustępujące w niczym
Nuln! Zimą i owszem, lodowate wichry huczą na Fauschlagu, ale każdy wierny wyznawca Ulryka wie, że trudy są próbą jego
niezłomności. Gdy chłodno, starczy zasznurować mocniej płaszcz i pomyśleć o przyjemnościach nadchodzących świąt.
Janna Eberhauer, zastępczyni Arcymaga
Zgłoś jeśli naruszono regulamin