Wniosek_PROGRAM ROZOWJU CZYTELNICTWA 2.0 2021-2025.pdf

(600 KB) Pobierz
Wniosek organu prowadzącego o udzielenie wsparcia w latach
2022-2025 w ramach programu wieloletniego -
„Narodowy
Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025”
Priorytet 3
składany do
WOJEWODA PODKARPACKI
…………………………………………………………………………...
(właściwy wojewoda)
Przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się z Uchwałą nr 69/2021 Rady Ministrów z dnia 21 maja 2021
r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata
2021-2025” (RM-06111-64-21)
1
oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2021 r. w sprawie
szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
2.0. na lata 2021-2025” (Dz.U. poz. 1675).
Przystąpienie do programu zobowiązuje do przekazania danych na potrzeby ewaluacji i monitorowania, w tym
wypełnienie tabel sprawozdawczych i monitoringowych.
Wszystkie pola są edytowalne i w razie braku miejsca podlegają rozszerzeniu.
W przypadku zaistnienia jakichkolwiek wątpliwości odnoszących się do sposobu wypełniania wniosku należy
skontaktować się z instytucją, do której składany jest wniosek
.
.....…………………………………………….
(numer wniosku)
……………………………………………
(pieczęć organu prowadzącego)
……………………………………………….
(data wpływu wniosku do właściwego organu)
Stowarzyszenie Oświatowe „Kraina Wiedzy” w Umieszczu
…………………………………………………………………….
(organ prowadzący placówkę wychowania przedszkolnego/szkołę/bibliotekę pedagogiczną*)
1
https://bip.mkdnis.gov.pl/pages/legislacja/programy-wieloletnie/narodowy-program-rozwoju-czytelnictwa-2-0-
na-lata-2021-2025.php
*niepotrzebne skreślić
1
CZĘŚĆ I
-
DANE DOTYCZĄCE ORGANU PROWADZĄCEGO
Nazwa organu
Stowarzyszenie Oświatowe „Kraina Wiedzy” w Umieszczu
prowadzącego
jednostka samorządu
terytorialnego*
osoba
prawna
niebędąca
jednostką
samorządu
terytorialne
go*
osoba fizyczna*
2
Organ prowadzący:
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Numer w Krajowym
Rejestrze Sądowym
lub innym rejestrze
(jeśli dotyczy)
NIP
Regon
Adres
Telefon
Fax
Adres do
korespondencji
2
E-mail
Strona www
Nazwa banku i
numer rachunku
Osoba upoważniona
do składania
wyjaśnień i
uzupełnień
dotyczących
wniosku
0000550013
6852328289
36108434200000
Ulica, numer: Umieszcz 12
Kod pocztowy, miejscowość: 38-204, Tarnowiec
Województwo: podkarpackie
+ 48 508 314 895
-
Ulica, nr domu, nr lokalu:
Kod pocztowy, miejscowość:
Województwo:
umieszcz.nzs@onet.pl
umieszcz.szkolnastrona.pl
BS BIECZ
14 8627 1040 2005 7002 7279 0001
Imię i nazwisko: Jolanta Żebracka
Tel. kontaktowy:508 314 895
E-mail: umieszcz.nzs@onet.pl
13
2
Proszę wypełnić, jeżeli adres do korespondencji jest inny niż podany w punkcie 6.
*
niepotrzebne skreślić
CZĘŚĆ A
3
Kierunek interwencji 3.1. Zakup nowości wydawniczych do placówek
wychowania przedszkolnego
CZĘŚĆ II A – OPIS ZADANIA
Liczba placówek
wychowania
przedszkolnego objętych
wnioskiem
L.p.
1
1
Opis dotyczący
aktualnego
księgozbioru
placówki
wychowania
przedszkolnego;
określenie potrzeb
w zakresie zakupu
książek
Księgozbiór liczy 991 woluminów. Książki stanowiące
księgozbiór placówki przedszkolnej, to w przeważającej
większości książki w języku polskim, ale mamy również książki
w języku angielskim. Część książek jest w miękkich, część w
twardych oprawach. Książki są tematycznie dopasowane do
wieku dzieci (3 lat- 6 lat) i pochodzą z kanonu literatury
dziecięcej polskiej i światowej. Niektóre książki nadają się już
do przeznaczenia na ubytki. Księgozbiór jest uzupełniany w
marę potrzeb i możliwości finansowych placówki.
Istnieje potrzeba zakupu nowych książek do kącików
czytelniczych w salach przedszkolnych rozwijających
zainteresowania czytelnicze dzieci w wieku przedszkolnym,
między innymi książek typu „wyszukiwanki”, które po ostatnim
zakupie, bardzo zaciekawiły dzieci. Jak również książek, które
będą przeznaczone na nagrody w konkursach związanych z
promocją czytelnictwa w przedszkolu oraz przeznaczonych na
nagrody na zakończenie przedszkola.
Planowane działania, które promują i wspierają rozwój
czytelnictwa wśród dzieci:
- uzyskanie opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego
w sprawie zakupu nowych książek do przedszkola,
2
Opis planowanych
przez placówkę
wychowania
przedszkolnego
działań, które
promują i wspierają
rozwój
czytelnictwa wśród
dzieci
- uzupełnianie kącików czytelniczych o nowe pozycje
książkowe dla dzieci,
- promowanie nawyku codziennego czytania przedszkolakom
podczas pobytu w przedszkolu (minimum 15 minut głośnego
czytania dziennie),
- organizowanie w przedszkolu spotkań z ludźmi związanymi z
książkami (np. spotkanie z bibliotekarzem, księgarzem lub
pisarzami, itp.)
3
W przypadku, gdy organ prowadzący nie aplikuje w ramach Kierunku interwencji 3.1. - w części A należy
wpisać „Nie dotyczy” a następnie wypełnić część B oraz część IV wniosku.
- zorganizowanie pasowania na czytelnika biblioteki szkolnej,
po nawiązaniu współpracy z bibliotekarką szkolną,
- zorganizowanie wycieczki do biblioteki szkolnej, poznanie
zawodu bibliotekarza, miejsca jego pracy oraz zasad
panujących w bibliotece,
- organizowanie w przedszkolu sezonowych konkursów
związanych z promowaniem i wspieraniem rozwoju
czytelnictwa wśród dzieci w wieku przedszkolnym,
- zorganizowanie w przedszkolu całorocznej akcji czytelniczej
„Poczytaj mi bajkę!” – zapraszanie do przedszkola
pracowników szkoły, uczniów, rodziców dzieci, w celu
głośnego czytania dzieciom
- przeprowadzenie w przedszkolu zajęć pod tytułem „Dzień
Głośnego Czytania”,
- promowanie czytelnictwa w przedszkolu poprzez
organizowanie wystaw, gazetek okolicznościowych oraz z
wykorzystaniem materiałów i środków multimedialnych,
- zorganizowanie dla rodziców pogadanki na temat „Wpływu
czytania książek na rozwój dziecka”,
- zorganizowanie w przedszkolu, zbiórki używanych książek
pod tytułem „Daj książce nowy dom”,, ,w celu powiększenia
kącików czytelniczych,
- organizowanie w ciągu całego roku szkolnego zajęć z
edukacji czytelniczej dla dzieci w wieku przedszkolnym,
- zorganizowanie zajęć dla dzieci w przedszkolu pod tytułem
„To moja ulubiona bajka” - dzieci przynoszą swoje ulubione
książki ze swoich domów.
Przedszkole będzie planowało współpracę ze środowiskiem
lokalnym oraz biblioteką publiczną poprzez:
- konsultacje z pracownikami biblioteki publicznej w celu
zakupu nowości czytelniczych do przedszkola,
- udział przedszkolaków w konkursach związanych z promocją
czytelnictwa organizowanych przez instytucje związane ze
środowiskiem lokalnym oraz biblioteką publiczną,
- zorganizowanie w przedszkolu lekcji bibliotecznej dla
najmłodszych we współpracy z Gminną Biblioteką Publiczną w
Tarnowcu,
3
Opis planowanych
przez placówkę
wychowania
przedszkolnego
działań, które
wskazują na
współdziałanie
w środowisku
lokalnym, w tym z
biblioteką
publiczną.
- zorganizowanie w bibliotece publicznej w Tarnowcu wystawy
zakładek do książek wykonanych samodzielnie przez
przedszkolaków, , po zakończeniu wystawy rozdawanie
czytelnikom zakładek przez pracowników biblioteki publicznej,
- informowanie rodziców przedszkolaków o planowanych
akcjach w środowisku lokalnym , w tym w bibliotece
publicznej, związanych z rozwijaniem i promowaniem
czytelnictwa wśród dzieci,
- wypożyczanie przez wychowawczynie obu grup
przedszkolnych książek z biblioteki publicznej, w celu
codziennego czytania dzieciom, podczas ich pobytu w
przedszkolu,
- organizowanie lub współorganizowanie w przedszkolu
wydarzeń literackich, takich jak na przykład spotkania
autorskie we współpracy z GBP w Tarnowcu,
- wycieczka dzieci z przedszkola do GBP w Tarnowcu.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin