Krzysztof Flasiński - Algorytmy i big data w mediach i dziennikarstwie prasowym.pdf

(1299 KB) Pobierz
UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI
ROZPRAWY I STUDIA T. (MCCCVII)
Krzysztof Flasiński
Algorytmy i big
data
w mediach
i dziennikarstwie prasowym
Szczecin
Rada Wydawnicza
Barbara Braid, Anna Cedro, Urszula Chęcińska, Rafał Klóska
Maciej Kowalewski, Ewa Mazur-Wierzbicka, Jarosław Nadobnik
Grzegorz Wejman, Renata Ziemińska, Magdalena Zioło
Andrzej Skrendo – przewodniczący Rady Wydawniczej
Elżbieta Zarzycka – dyrektor Wydawnictwa Naukowego
Recenzent
dr hab. Rafał Moczkodan prof. UMK
Redakcja językowa
Elżbieta Blicharska
Korekta
Maria Kabata
Projekt graficzny
Sonia Dubois
© Copyright by Uniwersytet Szczeciński, Szczecin
ISBN
ISSN
- -
-
-
-
WYDAWNICTWO NAUKOWE UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO
Wydanie I. Ark. wyd. , Ark. druk. , . Format A
Spis treści
Wstęp..............................................................................................................................
. Teraźniejszość i przyszłość algorytmów w mediach ...........................................
. Strategie
big data
w dziennikarstwie ....................................................................
. . Istota dziennikarstwa opartego na danych .................................................
. . Strategie dziennikarstwa opartego na danych ...........................................
. . . Algorytmiczne wspomaganie dziennikarstwa ......................................
. . . Dziennikarstwo
łączone
oparte na pisaniu maszynowym ..................
. . . Dziennikarstwo algorytmiczne ..............................................................
. . . Dziennikarstwo automatyczne ...............................................................
. . . Redagowanie agregacyjne .......................................................................
. . . Redagowanie algorytmiczne ..................................................................
. Dziennikarstwo oparte na danych – zagrożenia i perspektywy ......................
. . Kryterium przejrzystości jako element oceny etycznej .............................
. . Problem jakości tekstów algorytmicznych ..................................................
. . Wpływ algorytmów na sytuację zawodową dziennikarzy ........................
. . Algorytmiczny newsroom ............................................................................
. Algorytm jako element projektu redakcyjnego .................................................
. . Decyzja o wprowadzeniu na rynek nowego projektu redakcyjnego.........
. . Działania przygotowawcze ...........................................................................
. . Start nowego tytułu związanego z wydawaną gazetą ................................
. . . Wprowadzenie gazety odmiennego segmentu .....................................
. . . Wprowadzenie wydań lokalnych ............................................................
. . . Uzupełnienie oferty wydawcy dziennika o czasopismo.......................
. Redagowanie gazety oparte na podejściu algorytmicznym .............................
. . Projekt redakcyjny .........................................................................................
. . Księga
layoutu
..............................................................................................
. . Księga stylu ....................................................................................................
. . Szpigiel — algorytmiczne projektowanie podstaw nawigacji.................
. . . Szpigle gazet ogólnoinformacyjnych .....................................................
. . . Szpigle gazet sprofilowanych tematycznie ...........................................
. Wizualizacja danych w aplikacjach VR .............................................................
. . Wizualizacji danych w dziennikarstwie .....................................................
. . Redakcja jako interfejs użytkownika .........................................................
. . Wpływ zmian klimatycznych na komunikację w mediach
masowych .......................................................................................................
. . Komunikowanie zmian klimatycznych za pomocą aplikacji VR..........
. . Cechy VR w komunikacji na temat
środowiska
naturalnego ................
Zakończenie ..............................................................................................................
Bibliografia ................................................................................................................
Spis tabel ....................................................................................................................
Indeks .........................................................................................................................
Zgłoś jeśli naruszono regulamin