copywriting. trafiaj słowem w umysły odbiorców full scan.pdf

(1570 KB) Pobierz
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TREŚCI
Wstęp .......................................................................................... 9
Rozdział 1. Na początku było słowo ................................................11
1.1. Czym jest copywriting? .........................................................................13
Copywriting, czyli korzystanie z magii słowa ....................................13
Przekonujący copywriting — fundament skutecznej reklamy .......14
1.2. Techniki perswazyjne stosowane w copywritingu ............................15
Środki masowego przekazu są Twoim sprzymierzeńcem ...............16
Jakie techniki perswazji stosuje się w copywritingu? .......................17
1.3. Model AIDA i jego rozszerzenie .........................................................22
Czym jest model AIDA? .......................................................................23
Rozszerzenie modelu AIDA .................................................................27
1.4. Najważniejsze rodzaje copywritingu ..................................................29
Copywriting to nie tylko reklama .......................................................29
Rozdział 2. Język korzyści i straty ...................................................35
2.1. Czym jest język korzyści? .....................................................................37
Język korzyści wpływa na emocje konsumenta .................................37
Język korzyści powinien być klarowny! .............................................38
Jak napisać tekst w języku korzyści? ...................................................38
2.2. Czym jest język straty? ..........................................................................41
Język straty ma wywołać strach przed utratą .....................................41
Język straty jako dopełnienie języka korzyści ....................................42
Język straty to również ograniczenia ..................................................44
3
Kup książkę
Poleć książkę
C OPY W R IT IN G . T R AF IA J SŁ OW EM W UMY SŁ Y ODBI ORC ÓW
2.3. Cecha, zaleta, korzyść ........................................................................... 45
Cecha mówi, zaleta przekonuje, a korzyść sprzedaje ....................... 46
Pisz teksty, które sprzedają korzyści, a nie cechy! ............................ 46
Rozdział 3. Kilka prostych zasad ....................................................49
3.1. Poprawność językowa .......................................................................... 51
Kreatywny umysł w kajdanach polszczyzny,
czyli jak pisać atrakcyjnie i zgodnie z zasadami ............................ 51
Odbiorca skanuje artykuł przed przeczytaniem,
czyli jak nie zniechęcić czytelnika już na starcie ........................... 52
Język i gramatyka ewoluują,
więc niektóre zasady możesz łamać ................................................ 53
3.2. Prostota jest genialna! .......................................................................... 57
Pisanie w języku odbiorcy — czyli jak? ............................................. 58
Niech Twój tekst brzmi jak konwersacja! ......................................... 58
3.3. Maksymalna konkretyzacja ................................................................. 59
Dlaczego konkretyzacja jest tak ważna? ............................................ 60
3.4. Ładunek emocjonalny .......................................................................... 62
Kupujemy emocjami, czyli o tym, jak pisać,
by sprzedawać z wykorzystaniem emocji ....................................... 62
Emocje wpływają na reakcje ................................................................ 63
Sprzedawanie oparte na emocjach wymaga analizy ........................ 64
Czym tak naprawdę są emocje i dlaczego mają taką siłę? ............... 64
Racjonalne argumenty wzmacniają emocje ...................................... 65
3.5. Copywriting w zgodzie z SEO ............................................................. 66
Copywriting w zgodzie z SEO — czyli jaki? ...................................... 66
SEO copywriting jako wsparcie strategii pozycjonowania ............. 67
Nieważne, jakiego rodzaju treści piszesz,
zawsze pisz zgodnie z SEO! ...................................................................... 68
4
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TREŚCI
Internet jest kopalnią wiedzy, a wyszukiwarka punktem
informacyjnym ...................................................................................70
3.6. Copywriting i call to action (CTA) .....................................................71
Call to action, czyli wezwanie do działania ........................................71
Czym jest wezwanie do działania i jaki ma cel w copywritingu? ......72
Poproś odpowiednio odbiorcę, by wykonał daną czynność,
a on to zrobi! .......................................................................................73
Jakie powinno być CTA, by generowało konwersję,
a nie tylko ruch? ...................................................................................74
3.7. Optymalizacja treści pisanych i wspieranie się elementami
wizualnymi .............................................................................................78
Jak działają algorytmy, czyli odrobina suchej teorii .........................79
Jak optymalizować treści? ....................................................................80
Rozdział 4. Planowanie i tworzenie treści z myślą o odbiorcy ...........85
4.1. Poznawanie odbiorców .........................................................................87
Jak jeszcze lepiej zrozumieć odbiorców? ............................................90
4.2. Wiedza na temat produktu lub usługi ................................................91
Dlaczego warto poznać to, o czym się pisze? .....................................92
Analizuj i rób notatki, aby przygotować dobry content! .................92
Gdzie szukać informacji, które pozwolą Ci dowiedzieć się
więcej o tym, o czym piszesz? ...........................................................93
Kiedy już poznasz to, o czym piszesz,
zamień cechy w korzyści! ..................................................................94
4.3. Przejrzystość i rozmieszczenie treści ..................................................96
4.4. Świadomość odbiorcy ........................................................................ 100
Zanim uświadomisz odbiorców,
sprawdź, czy sam jesteś świadomy, czego potrzebują! ................ 101
Etapy świadomości konsumenckiej odbiorców ............................. 102
5
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin