Steps PlusDrugi test diagnostyczny
Klucz do zadań
Test 2A
11c 2a 3b 4b 5a 6b 7a 8c 9b 10c
21 My 2 their 3 your 4 her 5 his
3
1a 2b 3b 4a 5a
4 Kolejność dowolna:Animals: budgie donkey lizard spiderClassroom items: bin dictionary notebook clockBody parts: mouth neck tooth wing
51 attic 2 basement 3 stairs 4 kitchen 5 bedroom
61 draw 2 swim 3 fly 4 run 5 ski
71 ride 2 drive 3 have 4 stand 5 climb
81 short 2 slow 3 dirty 4 straight 5 never
91 quarter past five 2 half past six 3 quarter to ten
101 maths/math/mathematics 2 art 3 PE/sports 4 geography 5 IT/ICT/computer science
111 I’m John’s sister.2 We’re English.3 We start school at eight o’clock.4 My favourite school day is Friday.5 How does she go to school?
12 1 room 2 aunt 3 stick 4 That’s 5 gets up
131û 2ü 3û 4û 5ü
141 a new house 2 bike 3 two languages 4 PE 5 waterpolo
15 Przykładowe odpowiedzi:1 It’s very small. / It isn’t very big. 2 She goes to school by bus. 3 They speak Malti and English. 4 Her favourite teacher is Ms Borg. 5 Everybody can swim.
161E 2F 3B 4D 5C
17Zadanie otwarte
Test 2B
11a 2b 3c 4c 5b 6c 7b 8a 9c 10a
21 his 2 your 3 their 4 My 5 her
31a 2b 3a 4a 5b
4 Kolejność dowolna:Animals: ferret guinea pig parrot snakeClassroom items: bookcase whiteboard shelf deskBody parts: ear feather leg wing
51 basement 2 kitchen 3 attic 4 bedroom 5 stairs
61 fly 2 ski 3 swim 4 draw 5 run
71 climb 2 ride 3 stand 4 have 5 drive
81 curly 2 fast 3 tall / long 4 always 5 clean
91 quarter to seven 2 half past eleven 3 quarter past three
101 PE/sports 2 science 3 art 4 IT/ICT/computer science 5 maths/math/mathematics
111 I’m Kama’s brother.2 We’re Polish.3 We start school at nine o’clock.4 When does he play football?5 My favourite month is June.
121 room 2 aunt 3 stick 4 That’s 5 gets up
131û 2û 3ü 4ü 5û
141 a new house 2 bus 3 two languages 4 English 5 swim
15 Przykładowe odpowiedzi:1 It’s very small. / It isn’t very big. 2 They ride bikes to school. 3 She learns two languages. 4 Her favourite subject is PE / sport / waterpolo. 5 We play it in the water / in Malta.
161C 2E 3F 4D 5B
Zapis nagrań
Test 2, zadanie 12
My socks are white.I’m in my room.My aunt is from Poland.I’ve got a stick insect.That’s my brother.She gets up at seven.
Test 2, zadanie 13David Hi, I’m David, what’s your name?Tomek I’m Tomek.David Are you new?Tomek Yes, I am. I’m from Poland.David Can you play football?Tomek Yes, I can. Why?David We play football every Friday after school. Can you play with us?Tomek I can’t. I go swimming every Tuesday and Friday afternoon.David What time?Tomek Half past six.David We start at four o’clock. There’s a lot of time.Tomek Ah, OK. So I can play football with you and go swimming after that.
Test 2: Raport z wynikami i propozycja planu naprawczego
Numer zadania
Testowane zagadnienia i umiejętności
Liczba punktów
Średnia dla klasy/
grupy
Średnia dla wszystkich klas/grup
Plan naprawczy
Elementy planu naprawczego w Steps Plus dla klasy V
Elementy planu naprawczego w Steps Plus dla klasy IV
Znajomość środków językowych
1
Gramatyka:
czasownik be, czas teraźniejszy, pytania, przeczenia, formy skrócone przykłady 1,2
czasownik be, krótkie odpowiedzi, przykłady 3, 5
konstrukcja there is, przykłady 4, 5
czasownik can, przykład 6
zwrot have got, przykład 7
zaimki wskazujące, przykład 8
czas Present Simple, przykłady 9, 10
10
Tak / Nie
Be: SB 5-6/5
Have got: SB 1-4/9
Can: SB 6-8/9
Present Simple: SB 1-6/14, 1-6/16
W przypadku słabego wyniku należy przeanalizować, które z poniższych zagadnień wymagają dodatkowej pracy:
Be: SB 1-4/14, 1-3/16
Krótkie odpowiedzi: SB 1-5/26
There is: SB 1-3/40, 1-3/42
Can: SB 1-3/52, 1-3/54
Have got: SB 1-4/66, 1-4/68
This/that/these/those: SB 5-7/80
Present Simple: SB 1-6/92, 1-5/104, 1-5/106
2
Gramatyka
zaimki dzierżawcze
5
-
SB 1-3/80
Gramatyka/leksyka
przyimki miejsca
SB 10/7
SB 4-5/40, 2/47
4
Leksyka
Przedmioty w klasie
Zwierzęta
12
SB 4-5/7, 4/26
Przy słabym wyniku przeanalizować, który obszar tematyczny wymaga naprawy:
Zwierzęta i części ciała: SB 1-2/63, 2/66, 5-6/66
Przedmioty w klasie: 1-4/23
Sebastiansiwak2005