Unit 2 Reinforcement and Extension.pdf

(1582 KB) Pobierz
Unit 2 Reinforcement worksheet
1
Uzupełnij
wyrazy
brakującymi
literami.
1
This is a
w _ _ t _ _ o _ _ d.
2
It’s a
s _ _ o _ _ b _ _.
3
This is a
b _ _.
4
It’s a
_ a _ _.
5
Look at my
c _ _ p _ _ e _.
6
It’s a
b _ _ _ c _ _ e.
7
Here’s my
n _ _ _ b _ _ k.
8
Open the
d _ _ r.
2
Z podanych liter ułóż nazwy dni tygodnia.
Następnie ponumeruj nazwy dni we właściwej
kolejności.
yanoMd
dydaseWne
uyndaS
saTyedu
tSauyrad
aFydri
rdTahyus
4
Uzupełnij pytania i odpowiedz na nie.
1
Monday
1
2
Are
they robots?
Yes, they are.
she a singer?
3
they twins?
3
Rozwiąż krzyżówkę, wpisując właściwe nazwy
przedmiotów szkolnych.
Across
3
8
Down
1
2
5
10
4
7
4
it five o’clock?
5
he happy?
6
the park?
the children in
6
9
5
1
2
3
Uzupełnij pytania, wpisując wyrazy z ramki.
When Are How Where Who What
1
2
3
4
5
6
’s your name?
are you from?
you eleven?
old are you?
’s your birthday?
’s your favourite pop star?
H I S T O R Y
7
4
5
6
8
9
10
6
Pracujcie w parach. Zadawajcie sobie nawzajem
pytania z ćw. 5 i odpowiadajcie na nie.
PHOTOCOPIABLE
© Oxford University Press
Steps Plus dla klasy IV • Unit 2
Reinforcement
Unit 2 Extension worksheet
1
Przeczytaj tekst. Jaka lekcja odbędzie się
o godzinie trzynastej?
3
Ułóż pytania i odpowiedz na nie.
1
Mrs Green / a teacher?
2
the TV / under the DVD player?
3
maths / Billy’s favourite subject?
4
the dictionaries / on Billy’s desk?
4
Napisz pytania.
1
He’s in his classroom.
2
It’s under the TV.
3
I’m Billy and this is my classroom. My desk is
near the window. There are posters on the
walls and there are six dictionaries on the
bookcase. There’s a TV in my classroom too,
and there’s a DVD player under the TV. The
teacher’s desk is near the whiteboard. My
teacher is Mrs Green. It’s one o’clock now and
it’s time for maths. I’m ready for the lesson.
My calculator and my notebook are on my
desk and my schoolbag is on the floor. Maths
is OK, but my favourite subject is art. Art is at
two o’clock. Art is cool!
She’s Billy’s teacher.
4
It’s at two o’clock.
5
It’s on the floor.
5
Pracujcie w parach. Pytajcie siebie nawzajem
o przedmioty przedstawione na obrazku
i odpowiadajcie na te pytania.
2
Przeczytaj tekst z ćw. 1 jeszcze raz. Następnie
odpowiedz na pytania pełnymi zdaniami.
1
Where is Billy’s desk?
2
Who is Billy’s teacher?
3
What time is it now?
4
Where is Billy’s calculator?
5
What is Billy’s favourite subject?
6
When is Billy’s art lesson?
Where’s the notebook?
It’s on the chair.
Extra writing
6
Opisz salę lekcyjną z ćw. 5.
The classroom isn’t very big. The teacher’s desk
is near …
PHOTOCOPIABLE
© Oxford University Press
Steps Plus dla klasy IV • Unit 2
Extension
Zgłoś jeśli naruszono regulamin