Audio_2022-07-08.pdf

(23581 KB) Pobierz
Jesteśmy polskim
przedstawicielem EISA
Cena 16,00 zł
(w tym 8% VAT)
Numer 7-8/2022
KARIERA BELKI
Denon DHT-S517
Polk Audio MAGNIFI MINI AX
Samsung HW-Q800B
TCL C935U
Hisense U5120G
Philips FIDELIO FB1
Bowers & Wilkins PANORAMA 3
Harman Kardon CITATION MULTIBEAM 1100
Loewe KLANG BAR5 MR
Devialet DIONE
Soundbary 2000–10 000 zł
High-End w formacie midi
T+A MP 200 / DAC 200 / A 200
Tajemnice
fizycznego brzmienia
Audio Physic CARDEAS
Kino dziewiętnastu kanałów
Anthem AVM 90
Indeks 332755
www.audio.com.pl
ISSN
1425-171X
Integra o smaku analogowym
Audia Flight FLS9
WITAMY
AUDIOFIZYKA I AUDIOPSYCHIKA
koncepcji i znaczeniu soundbarów, przy okazji kolejnych
testów, pisaliśmy już wiele razy. Uznajemy ich znaczenie,
rozumiemy przeznaczenie, podkreślamy zalety i punktujemy
wady… Chociaż początkowo traktowaliśmy je jako cieka-
wostkę, sezonowy wynalazek, z upływem czasu sprawa sta-
ła się poważna, a teraz jest wręcz groźna dla tradycyjnych systemów audio.
Nie są to urządzenia dla audiofilów stawiających ponad wszystko jakość
dźwięku, zwłaszcza ocenianą wedle surowych, tradycyjnych kryteriów,
ale musimy z nimi żyć – zdobyły ogromną popularność i służą nie tylko
do poprawy brzmienia telewizora, nie tylko do seansów kina domowego,
ale w wielu domach również do słuchania muzyki, zastępując wszystkie
inne urządzenia i systemy audio.
Działanie soundbarów nie będzie przewidywalne i nudne. Mimo że 
nie mogą one poważnie aspirować do ligi wysokiej jakości sprzętu Hi-Fi,
to nie przeszkadza im to, a może nawet pomaga, aby sobie „poszaleć”.
Konstruktorzy eksperymentują i szukają różnych sposobów, aby prze-
licytować konkurencję, zaskoczyć i przekonać klientów, nawet jak nie
wszystkich, to przynajmniej część. Robią badania albo założenia co do ich
upodobań, a my możemy te wygibasy obserwować – zwykle w testach
porównawczych określonego zakresu cenowego, a tym razem z jeszcze
szerszej perspektywy przeglądu, w którym zgromadziliśmy aż 10 zupełnie
nowych modeli od 10 producentów; tanich, drogich i ze średniej półki.
To najobszerniejszy test w tym numerze AUDIO, ale żeby nie rozczarować
Czytelników zainteresowanych zupełnie innymi tematami, przygotowaliśmy
też wyjątkowo mocną porcję prezentacji urządzeń high-endowych – odtwa-
rzaczy, przetworników, wzmacniaczy, procesorów, zespołów głośnikowych.
Nawet jeden z soundbarów można zaliczyć do high-endu, chociaż to 
kategoria zupełnie umowna. W każdym przypadku możecie liczyć na naszą
dociekliwość i poruszanie „niewygodnych” wątków.
Soundbary mają swoje poważne ograniczenia, wręcz dyskwalifiku-
jące w ocenie wymagających użytkowników klasycznych systemów
stereofonicznych, ale i high-end „ma swoje za uszami”. Producenci
soundbarów obiecują fantastyczne efekty przestrzenne i dźwięk „z sufitu”
(dzięki obowiązkowemu już nawet w tanich modelach systemowi Dolby
Atmos), nieposkromiony bas (także z listew bez wsparcia subwoofera),
manufaktury high-endowe mają swoje opowieści dziwnej treści, obietnice
bardziej wysublimowane, ale często nie mniej iluzoryczne. Różnica polega
na tym, że każdemu audiofilowi nie tylko wypada usłyszeć, ale i stwierdzić,
że wszystkie soundbary grają co najwyżej efektownie, ale na pewno niena-
turalnie (prawdziwe w co drugim przypadku), a jednocześnie potwierdzić,
jak kolosalną różnicę robi podłączenie genialnego kabla sieciowego
(nieprawdziwe w żadnym przypadku). Przyjmuję zakłady.
Andrzej Kisiel
O
Miesięcznik
67
Format midi
może się wy-
dawać nie dość
poważny dla
urządzeń high-en-
dowych, jednak
T+A ma w tej
sprawie zupełnie inne
zdanie. Swoich urządzeń
nie ubiera w szaty na pokaz,
przewymiarowane dla zrobienia
wrażenia, lecz w obudowy zawsze
doskonale wykonane i optymalne.
jest wydawany przez
AVT Korporacja sp. z o.o.
Jesteśmy
w Internecie
Zapraszamy na naszą
stronę www - co miesiąc
odwiedza ją ponad
200 000
użytkowników.
System Dolby Atmos, traktowany poważnie –
a nie umownie, jak w soundbarach – wymaga
rekordowej liczby kanałów, stawiając tym samym niespo-
tykane wcześniej wymagania elektronice. „Jakoś” można
sobie z tym radzić również w obudowie niedrogiego am-
plitunera A/V. Ale aby uzyskać najlepsze rezultaty, trzeba
zaangażować specjalne środki.
52
na Facebooku
Dołącz do blisko
33 000
fanów
obserwujących nas na portalu
społecznościowym.
84
Audio Physic
rozwinął koncepcję
pierwszego Carde-
asa, pod pewnymi
względami jeszcze
bardziej ją skom-
plikował, chociaż
uprościł zewnętrzną
formę obudowy.
Na froncie widzimy
cztery przetworniki
trzech różnych ro-
dzajów; więc już tutaj
pojawiają się trzy
drogi, a czwarta, wraz
z kolejnymi dwoma
przetwornikami,
chowa się w środku
obudowy.
Szerokie i wąskie, cienkie i grube,
z subwooferami i bez nich, podłączone
do sieci i do tradycyjnych źródeł sygnału –
soundbary opanowały popularne kino domowe
i odtwarzają muzykę. Miały tylko poprawić
dźwięk z telewizorów, a stały się centralnym,
często jedynym urządzeniem audio.
w Aplikacji
Mobilnej
Korzysta z niej już ponad
25 000
osób.
Jesteśmy polskim
przedstawicielem EISA
w grupach ekspertów: Hi-Fi
oraz Audio Kina Domowego
19
Adres wydawnictwa:
03-197 Warszawa,
ul. Leszczynowa 11,
tel. (22) 257 84 99; faks (22) 257 84 00
e-mail: avt@avt.com.pl
www.avt.com.pl
Kontakt do redakcji:
tel. (22) 257 84 30
e-mail: audio@avt.com.pl
www.audio.com.pl
Redaktor naczelny:
Andrzej Kisiel
e-mail: akisiel@audio.com.pl
Z-ca redaktora naczelnego:
Radosław Łabanowski
tel. 601 360 348,
e-mail: radoslaw.labanowski@audio.com.pl
Redakcja techniczna,
opracowanie
graficzne i skład:
Jarosław Sadowski,
Layout:
Jakub Tarnowski,
Jarosław Sadowski
Prenumerata:
tel. (22) 257 84 22 (godz. 10:00–14:00);
e-mail: prenumerata@avt.pl
Dział aktualności:
Radosław Łabanowski
tel. 601 360 348;
e-mail: news@audio.com.pl
Dział marketingu i reklamy:
Krystyna Tokarz
tel. (22) 257 84 30; 601 230 533,
faks (22) 257 84 00
e-mail: reklama@audio.com.pl
Redakcja nie odpowiada
za treść reklam.
w numerze
7-8/309
6
Aktualności
KINO DOMOWE
19 Soundbary
2000–10 000 zł
20
22
24
26
28
30
34
38
42
46
Denon DHT-S517
Polk Audio MAGNIFI MINI AX
Samsung HW-Q800B
TCL C935U
Hisense U5120G
Philips FIDELIO FB1
Bowers & Wilkins PANORAMA 3
Harman Kardon MULTIBEAM 1100
Loewe KLANG BAR5 MR
Devialet DIONE
Dziesięć nowych soundbarów
w bardzo szerokim zakresie ceny –
od najtańszego Denona do najdroż-
szego Devialeta – pokaże nam chyba
wszystkie atrakcje, jakie można
przygotować w podtelewizorowej
belce.
HIGH-END
52 Anthem AVM 90
Anthem stanął do wyścigu o referen-
cyjny procesor A/V, o czym świadczy
nie tylko cena, ale i główna część
specyfikacji urządzenia – dziewięt-
naście kanałów, wszystkie w formie
zbalansowanej.
84 Audio Physic
CARDEAS
Model Cardeas w kolejnych
wersjach to od lat zwieńczenie
serii Reference. Zawiera więc
komplet firmowych patentów,
a tych nie brakuje. Audio Physic lubi
skomplikowane układy i pracuje nad
wszystkimi komponentami, zwraca-
jąc szczególną uwagę na izolowanie
i tłumienie wibracji.
59 Audia Flight FLS9
Włoska firma Audia Flight specjali-
zuje się we wzmacniaczach, a FLS9
to jej najnowsza integra. Widzimy
wysublimowany styl oraz oryginalne
rozwiązania elektroniczne, ale w ra-
mach tradycyjnej klasy AB.
MUZYKA
78 Album miesiąca
79 Jazz i okolice
82 Rock i okolice
67 T+A 
MP 200 / DAC 200 / A 200
Urządzenia serii 200 to jedne
z najdroższych i najlepszych
komponentów takiego formatu.
Zastosowano wybrane rozwiązania
z referencyjnych konstrukcji firmy
i nie jest to żadna „namiastka” high-
-endu, lecz jego specjalna odsłona.
STREAMER
POWERED
MYTEK EUROPE Sp. z o.o., E.U.Branch, Warsaw
www.mytek.audio
Zgłoś jeśli naruszono regulamin