auto_motor_i_sport_2022_04_HQ_STONKS.pdf

(46013 KB) Pobierz
Sieć blockchain i tokeny NFT są kojarzone
głównie z kryptowalutami. Z tej technologii
zaczynają korzystać firmy samochodowe
– kilka przykładów prezentujemy na str. 24.
Roman Popkiewicz
OD REDAKtORA
Ostatnio trudno skupić się na czymkolwiek.
Jak jednak mówi stara mądrość, niezależnie
od wszystkiego trzeba po prostu robić swoje.
tym wydaniu „auto motor
i sport” prezentujemy wyniki
naszego plebiscytu Best Cars.
Jak co roku oddaliście głosy,
wybierając najlepsze modele, tym razem
już nie w 11, jak przed rokiem, lecz w 12
klasach samochodów.
Są tu zarówno niespodzianki, jak i wyniki,
których można było oczekiwać. Są też
takie, które po prostu świadczą o waszym
spojrzeniu na samochody, nacechowanym
chęcią poznania, docenienia, ciekawością
oraz po prostu pasją motoryzacyjną. Widać
to chyba najlepiej na przykładzie mikro-
świata modeli klasy średniej, w której na
podium stanęły Alfa Romeo Giulia, Kia EV6
i Mercedes klasy C.
Jak wytłumaczyć fakt, że Giulia, która od
czasu swojego debiutu jeszcze w 2015
roku nie przeszła nawet face liftingu
z prawdziwego zdarzenia – uaktualniono
w zasadzie jedynie system multimedialny
– wygrywa w tej kategorii po raz siódmy
z rzędu? I to rywalizując z modelem takim,
jak BMW serii 3, które obiektywnie jest
autem od Giulii lepszym i sprzedaje się
o niebo lepiej, ale które nie figuruje nawet
w pierwszej dziesiątce. Odpowiedź może
być tylko jedna – niektóre samochody po
prostu działają na emocje, a inne nie.
Trzecie miejsce Klasy C szczególnie nie
zaskakuje. Nowe modele marek, których
auta tradycyjnie prezentują wysoki poziom,
również tradycyjnie zyskują nasze uznanie.
Dużą niespodzianką jest natomiast drugie
miejsce Kii EV6, samochodu z napędem
elektrycznym, o odważnie stylizowanym,
chociaż nietypowym jak na klasę średnią
nadwoziu typu hatchback. W tym wypadku
najwyraźniej na odległość potrafimy wy-
czuć, które z nowych jest też bardzo dobre.
W
Opel kolejny raz skorzystał
z „bazy” Peugeota i stworzył
własny model – tym razem
Astrę najnowszej generacji.
Jaki jest i jak jeździ najnowszy
kompakt Opla, opisujemy na
str. 30.
Małe crossovery są nie tyle
popularne, ile ultrapopularne. Do
testu porównawczego stają w tym
miesiącu Ford Puma, Volkswagen
Taigo i Toyota Yaris Cross. Różnice
okazują się większe niż mogłoby się
zdawać – cała historia na str. 40.
Tuż przed oddaniem
tego numeru „auto
motor i sport” do druku
zwyciężczynią konkursu
Car of the Year 2022
została Kia EV6. To pierwszy
raz, kiedy najbardziej
prestiżowa nagroda
w świecie samochodów
została przyznana
modelowi koreańskiej
marki. Gratulujemy!
spis treści
AMiS
04/
2022
98
22
tematy
z okładki
Mocne koMpakty
Mercedes-AMG A 45 S i Audi
RS 3 Sportback osiągają setkę
w około 4 s. Test porównawczy
52
Renault austRal
Następca Kadjara z silnikami od
130 do 200 KM i multimediami
z dostępem do usług Google’a
8
poLe position
nowe Modele
Elektryczne Mini Cooper EV
i Mercedes EQC Sedan, trójkoło-
wy Morgan Super 3, Alfa Tonale
12
ekstRa
Formuła 1 w sezonie 2022
– duże zmiany techniczne,
zwłaszcza w aerodynamice
20
pRzepisy
Kiedy policja może skonfiskować
samochód, jak zachować się pod-
czas kontroli. Nowe testy hybryd
22
technologia
Wykorzystanie tokenów w moto-
ryzacji. Dźwiękoszczelne szyby
w samochodach elektrycznych
24
66
MultiMedia
Rozwój nawigacji samochodowej
– nowe funkcje, komunikacja
między pojazdami i łączność 5G
26
4
Vw MultiVan
W TEŚCIE
model siódmej generacji
Nowa płyta umożliwiła zastosowanie napędu hybrydowego, którego
łączna moc wynosi 218 KM. Siłę napędową na wszystkie koła przenosi
dwusprzęgłowa przekładnia, która działa precyzyjnie i bez opóźnień. Ale
największą zaletą Multivana jest komfort – VW jeździ jak auto osobowe
i nawet na kiepskiej drodze łagodnie tłumi nierówności.
kwiecień
2022
/
auto motor i sport
indeks
aut 04/22
audi a8
W wersji wydłużonej to synonim
luksusu, jednak model 60 TFSI
ma też bardziej sportowe oblicze
Alfa Romeo MiTo
Aston Martin DBS Volante
Audi RS 3 Sportback
Audi A8L 60 TFSI
Audi A1
Citroën DS 3
DS 9 E-Tense 360 4x4
Ferrari 812 GTS
Fiat 500
Ford Puma1.0 EcoBoost Hybrid
Ineos Grenadier
Kia Ceed 1.5 T-GDI 7DCT
Mazda CX-5 2.5 SkyActiv-G AWD
Mercedes-AMG A 45 S
Mini
Opel Astra
Peugeot 308 PureTech 130
Renault Austral
Skoda Kodiaq 1.5 TSI
Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid
Volvo C40 Recharge
VW Taigo 1.0 TSI
VW Multivan 1.4 eHybrid
94
98
52
64
92
95
34
98
96
40
62
38
48
52
97
30
60
8
61
50
40
36
40
66
64
52
Vw MultiVan
Model siódmej generacji jeździ
jak osobowy, ale jako hybryda
ma raczej niewielki zasięg. Test
testy i jazdy
opel astRa
Nowy model zachował charakter
poprzedników, chociaż ma wiele
wspólnego z Peugeotem 308
66
mazda CX-5
Najpopularniejszy model marki
po zmianach – z jeszcze lepszym
zawieszeniem i napędem 4x4
best cars 2022
wielki plebiscyt
Najlepsze samochody roku
w 12 klasach i modele przystępne
cenowo – wyniki plebiscytu
30
48
ds 9
Najelegantsza francuska limuzyna
w najmocniejszej wersji silnikowej
i z napędem na cztery koła
suzuki VitaRa
Model z 30-letnim stażem teraz
w najnowszej wersji hybrydowej
osiągającej łączną moc 116 KM
72
technika
dRuk 3d
Ta technologia jest jak układanie
warstw materiału, doskonale
sprawdza się w motoryzacji
34
50
VolVo c40
Elektryczny SUV z nadwoziem
w stylu coupé, o mocy 408 KM.
Prądu wystarcza mu na 374 km
peugeot 308
Nawet w niezbyt bogatej wersji
ma dobre wyposażenie, a silnik
1.2 wykazuje się temperamentem
88
autokomis
małE auTa prEmIum
Używane modele niestarych rocz-
ników – Audi A1, Citroën DS 3,
Fiat 500, Mini i Alfa Romeo MiTo
36
60
kia ceed
skoda kodiaq
W wersji 1.5 TSI to samochód dla
kierowców szukających komfortu,
a nie sportowych wrażeń
72
Mimo kilku lat na rynku, wciąż
sprawia wrażenie świeżego
samochodu. Model po liftingu
92
38
61
fascynacje
aston i FeRRaRi
Aston Martin DBS i Ferrari 812
GTS, czyli luksusowe kabriolety
z silnikami V12 na malowniczej
trasie wokół jeziora Garda
małE CrossovEry
Ford Puma, Toyota Yaris Cross
i VW Taigo z 3-cylindrowymi silni-
kami o mocy ponad 100 KM. Test
ineos gRenadieR
Terenówka wymyślona w brytyj-
skim pubie. Pierwsza jazda samo-
chodem przedprodukcyjnym
40
62
98
88
www.auto-motor-i-sport.pl
62
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin