Aktywnosc innowacyjna polskich malych i srednich przedsiebiorstw.pdf

(1368 KB) Pobierz
Aktywność innowacyjna polskich małych
i średnich przedsiębiorstw
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 15528523A3534363
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
Aktywność innowacyjna
polskich małych
i średnich przedsiębiorstw
Pod redakcją Macieja Zastempowskiego
Toruń 2016
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 15528523A3534363
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
Recenzent
dr hab. Wojciech Popławski, prof. WSB
Redakcja wydawnicza
Iwona Wakarecy
Projekt okładki
Nikodem Pręgowski
ISBN 978-83-231-3648-4
Projekt został sfinansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki
przyznanych na podstawie decyzji numer DEC-2013/09/B/HS4/01971
© Copyright by Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Toruń 2016
WYDAWNICTWO NAUKOWE UNIWERSYTETU MIKOŁAJA KOPERNIKA
Redakcja: ul. Gagarina 5, 87-100 Toruń
tel. 56 611 42 95, fax 56 611 47 05
e-mail: wydawnictwo@umk.pl
www.wydawnictwoumk.pl
Dystrybucja: ul. Mickiewicza 2/4, 87-100 Toruń
tel./fax: 56 611 42 38
e-mail: books@umk.pl
Druk i oprawa: Drukarnia Wydawnictwa Naukowego UMK
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 15528523A3534363
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
Spis treści
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 1. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw na świecie
. . . . . . .
Marian Oliński
1.1. Kontrowersje wokół pojęcia małego i średniego przedsiębiorstwa. . . . .
1.2. Wybrane definicje małego i średniego przedsiębiorstwa . . . . . . . . . . . . .
1.3. Znaczenie gospodarcze sektora małych
i średnich przedsiębiorstw na świecie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 2. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
. . . . . . . .
Dorota Grego-Planer
2.1. Ewolucja sektora małych i średnich przedsiębiorstw . . . . . . . . . . . . . . . .
2.2. Znacznie gospodarcze sektora małych i średnich przedsiębiorstw. . . . .
Rozdział 3. Innowacyjność przedsiębiorstwa – zarys teorii
. . . . . . . . . . . .
Natalia Przybylska
3.1. Pojęcie i typologia innowacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.2. Źródła i kluczowe teorie innowacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3.3. Modele działalności innowacyjnej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Rozdział 4. Uwarunkowania funkcjonowania współczesnych
przedsiębiorstw w czasie kryzysu
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Krzysztof Krukowski
4.1. Przyczyny i skutki kryzysu finansowego. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4.2. Działania przedsiębiorstw w czasie kryzysu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7
13
13
21
33
45
45
54
81
81
93
103
121
121
127
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 15528523A3534363
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
##7#52#aMTU1Mjg1MjNBMzUzNDM2Mw==
Zgłoś jeśli naruszono regulamin