Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian spoleczno kulturowych.pdf

(10499 KB) Pobierz
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 16671923A3566333
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 16671923A3566333
Wiesława Leżańska, Aleksandra Feliniak – Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu
Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej, 91-408 Łódź, ul. Pomorska 46/48
RECENZENT
Urszula Chęcińska
REDAKTOR INICJUJĄCY
Urszula Dzieciątkowska
REDAKTOR WYDAWNICTWA UŁ
Bogusława Kwiatkowska
SKŁAD I ŁAMANIE
Munda – Maciej Torz
PROJEKT OKŁADKI
Katarzyna Turkowska
Zdjęcie wykorzystane na okładce: © Depositphotos.com/bedya
© Copyright by Authors, Łódź 2016
© Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016
Wydane przez Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Wydanie I. W.07168.15.0.K
Ark. wyd. 9,0; ark. druk. 11,375
ISBN 978-83-8088-168-6
e-ISBN 978-83-8088-169-3
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
90-131 Łódź, ul. Lindleya 8
www.wydawnictwo.uni.lodz.pl
e-mail: ksiegarnia@uni.lodz.pl
tel. (42) 665 58 63
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 16671923A3566333
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
– Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Grażyna Poraj
Podmiotowe determinanty funkcjonowania w zawodzie nauczyciela . . . . . . .
– Personal Determinants of Functioning in the Teaching Profession . . . . . .
Anna Tyl
Status zawodowy nauczyciela . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
– Professional status of a teacher . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Monika Wiśniewska-Kin
Nauczyciel wczesnej edukacji między rutyną a gotowością do zmian . . . . . .
– Teacher early childhood education between the routine and the readi-
ness to change . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Elżbieta Płóciennik
Współczesne wyzwanie dla nauczycieli – rozwijanie mądrości na poziomie
wczesnej edukacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
– Today’s challenge for teachers to develop wisdom on the level of early
childhood education . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Beata Cieśleńska
Nauczyciel współcześnie kreatywny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
– A modern creative teacher . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ewa Żmijewska
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej kreatorem dialogu międzykulturo-
wego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
– Teacher early childhood education wizard intercultural dialogue . . . . . . .
9
9
17
28
29
37
39
51
53
61
63
69
71
80
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 16671923A3566333
Zgłoś jeśli naruszono regulamin