metoda running lean. iteracja od planu a do planu, który da ci sukces. wydanie iii cała książka.pdf

(10943 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works, 3rd Edition
Tłumaczenie: Anna Zawiła, Tadeusz Zawiła
ISBN: 978-83-283-9839-9
© 2023 Helion S.A.
Authorized Polish translation of the English Running Lean 3E ISBN 9781098108779
© 2022 Ash Maurya.
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc.,
which owns or controls all rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Wydawca dołożył wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne.
Nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawca nie ponosi również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
https://helion.pl/user/opinie/merul3
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Helion S.A.
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
https://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TREŚCI
Przedmowa .......................................................................................................................................... 11
Wstęp .................................................................................................................................................. 13
Wprowadzenie ..................................................................................................................................... 15
CZĘŚĆ I. PROJEKTOWANIE
Rozdział 1.
41
Przełóż swój pomysł na szablon Lean Canvas ............................................................... 47
Rozdział 2.
Poddaj atrakcyjność swojego pomysłu testowi warunków skrajnych ......................... 75
Rozdział 3.
Poddaj opłacalność swojego pomysłu testowi warunków skrajnych .......................... 93
Rozdział 4.
Poddaj wykonalność swojego pomysłu testowi warunków skrajnych ...................... 123
Rozdział 5.
Przedstaw swój pomysł w jasny i zwięzły sposób ...................................................... 145
CZĘŚĆ II. WALIDACJA
Rozdział 6.
159
Poddaj swój pomysł walidacji za pomocą cykli 90-dniowych ..................................... 165
Rozdział 7.
Rozpocznij swój pierwszy cykl 90-dniowy ................................................................... 189
Rozdział 8.
Zrozum swoich klientów lepiej niż rozumieją się sami ................................................ 209
Rozdział 9.
Zaprojektuj swoje rozwiązanie, aby spowodować zmianę .......................................... 241
Kup książkę
Poleć książkę
10 SPIS TREŚCI
Rozdział 10.
Złóż ofertę mafijną, której klienci nie będą mogli odrzucić .......................................... 259
Rozdział 11.
Przeprowadzanie przeglądu cyklu 90-dniowego .......................................................... 285
CZĘŚĆ III. WZROST
Rozdział 12.
299
Przygotuj się do startu .................................................................................................. 303
Rozdział 13.
Twórz szczęśliwych klientów ....................................................................................... 315
Rozdział 14.
Znajdź swoją rakietę wzrostu ....................................................................................... 333
Rozdział 15.
Epilog ............................................................................................................................. 347
Dodatek A
Bibliografia i dalsza lektura .......................................................................................... 353
Kup książkę
Poleć książkę
PRZEDMOWA
„Praktyka
przebija teorię”. Kiedy ponad 10 lat temu po raz pierwszy przeczytałem
te słowa na blogu Asha Mauryi, wiedziałem,
że
będzie on wzbogaceniem tego, co
było wtedy raczkującym ruchem Lean Startup. Na początku potrzebowaliśmy
przede wszystkim ludzi, którzy potrafili zastosować zasady Lean Startup w prak-
tyce, a następnie podzielić się tym doświadczeniem z innymi. Ash był kluczową
postacią w tej misji, a w ciągu ostatnich lat przekazał swoją wiedzę wszelkiego
rodzaju zespołom, trenerom i interesariuszom na całym
świecie.
W niemałej części
dzięki takim ludziom jak on ruch Lean Startup rozrósł się i ewoluował w sposób,
o jakim nawet nie
śniłem.
Jako pierwsza książka z serii Lean,
Metoda Running Lean
od dawna stanowi ważną część tego rozwoju. Teraz ona sama przeszła ewolucję.
Niniejsze poprawione i rozszerzone nowe wydanie odzwierciedla to, jak bardzo
pogłębione i o ile bardziej inkluzywne stało się myślenie Asha o tym, czym może
być i co sprawia Lean Startup.
Świadczy
to również o jego ciągłym zaangażowaniu
w pomoc przedsiębiorcom w znalezieniu sposobu na przekształcenie ich pasji
w biznes oparty na solidnych podstawach. Zamiast wprowadzać zmiany w wy-
branych obszarach, przetestował informacje, które zamieścił we wcześniejszych
wydaniach, udoskonalił je, a następnie uzupełnił w odpowiedzi na informacje
zwrotne. To nowe podejście określił mianem Continuous Innovation Framework
(ramy działania na rzecz ciągłej innowacji). Odzwierciedla ono to, gdzie ruch
Lean Startup jest teraz, a nie gdzie był dekadę temu. Wybrana przez niego nazwa
wskazuje na zrozumienie,
że
aby przetrwać, rozwijać się i odnieść sukces w coraz
bardziej niepewnym
świecie,
przedsiębiorcy nie wprowadzają innowacji jako
jednorazowego działania. Jest to forma istnienia. Poza tym to, co kiedyś było po-
strzegane jako metoda budowania oprogramowania, obecnie jest powszechnie
rozumiane jako najlepszy sposób budowania, jak mawia Ash,
„wszystkiego,
co
dostarcza wartości klientom”.
Nadal jednak wszystkiemu przyświeca fundamentalna idea, którą lata temu
przeczytałem na blogu Asha: jest to praktyka. Po upływie dekady ma wiele do
przekazania, pomagając czytelnikom w szybszym stworzeniu produktu na po-
trzeby określonego rynku. Trzecie wydanie
Metody Running Lean
jest ważnym
podręcznikiem dla przedsiębiorców wszelkiego rodzaju, zaktualizowanym w celu
dopasowania do ewolucji sposobu praktykowania metody od czasu jej szerokiego
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin