Pieczary Wyklętych Rycerzy.pdf
(
354 KB
)
Pobierz
LEGENDA
Skala 1 Kratka = 10 Stóp
Posąg
Kolumna
Ołtarz
- Gruz
- Stalagmit/Odłam
- Palenisko/Ognisko
1. ŚWIĘTA PIECZARA
emanuje wyczuwalnym
spokojem.
Sufit jest
roztrzaskany,
a powstała
dziura prowadzi na powierzchnię. W rogu leży
kupa gruzu.
Na środku znajdują się złamane kolumny, a
pomiędzy nimi
kamienny osmolony ołtarz.
Na nim znajduje się
stara księga
oraz
napis:
„Sir Henry (2);
Sir Agnes (3), Sir Elric (4), Sir Otti (5), Sir Magnus (6). Ich dusze zaklęte w soli za grzechy przeciw Słowu.
Tylko cios w serce im wolnością, a słowo oraz dar dla bogów sądem...”.
Stara księga
zawiera
święte słowa,
które rozpoczynają
rytuał odesłania. Kaznodzieja (KW 4)
zna je
na pamięć. W księdze brakuje stron mówiących o niebezpieczeństwie otwarcia Bram Piekieł. Po
rozpoczęciu rytuału trzeba rozbić figury rycerzy i przebić ich skamieniałe serca na ołtarzu, aby zesłać ich
dusze do piekieł.
Pod
kupą gruzu
znajduje się ukryty pionowy tunel o głębokości 100 stóp, wypełniony
pomarańczowym, łatwopalnym gazem.
Tunel prowadzi do
CZELUŚCI (8).
W pierwszym (a), środkowym (b) oraz ostatnim ( c) stopniu znajdują się
płytki naciskowe.
Po ich
naciśnięciu posąg rycerza wyprowadza cios, który roztrzaskuje kawałek schodów lub istotę stojącą
przed posągiem.
Drogocenny Złoty róg
Po rozbiciu posągu rycerza pojawia się jego
duch,
który mówi, że uratował lud przed wieloma
zbrodniarzami. Prosi bohaterów, aby go za to wypuścili.
7. PIEKIELNA ROZPADLINA
jest głęboka na około 100 stóp. Dno pokryte jest
czaszkami
oraz
stalagmitami.
Wydobywają się z nich
dymy
i
trujące gazy.
W północnej części szczeliny znajdują się
bramy piekieł.
Istoty, które zginą w Rozpadlinie, powstają jako duchy.
W szczelinie obozują
4 Czarne czarty (KW 3)
ubrane w
stare łachy.
Czarty zbierają dusze
nieszczęśników, którzy umarli w okolicznych pieczarach. Zdobyte w ten sposób dusze sprzedają
piekłom lub grają nimi w karty.
Jeden z czartów posiada
kartę z duszą giermka.
Bohater, który zginie w Rozpadlinie, może powrócić do życia poprzez okradzenie czartów z karty ze
swą duszą lub przehandlowanie czartom innej, tyle samo wartej duszy. Mimo to wskrzeszony w ten
sposób bohater nie może być wskrzeszony ponownie do końca swego życia.
2. POSĄG ZDRADLIWEGO RYCERZA
stoi
zamrożony
na środku, wsparty o
kryształowi
miecz.
Ściany również pokryte są
kryształem,
a z podłogi wystają
kryształowe odłamy.
Na szyi posągu wisi
drogocenny naszyjnik z diademem.
Przy posągu czuwa
Upiór Damy (KW 3),
która została zdradzona przez rycerza. Jej złamane serce
wraz z duszą zostało strącone w
CZELUŚĆ (8),
przez co została uwięziona w pieczarach. W zamian za
przyniesienie Damie serca, ta da bohaterom swój
Przezroczysty puginał.
Odbicia istot
w krysztale
ożywają za ich plecami
i powtarzają ich ruchy. Rozbicie kryształu z
odbiciem niszczy „iluzję”.
Po rozbiciu posągu rycerza pojawia się jego
duch,
który mówi, że tylko poprzez zdradę mógł uratować
życie swojej rodziny. Prosi bohaterów, aby go za to wypuścili.
8. CZELUŚĆ
jest okryta
magicznym mrokiem.
Przepływa przez nią
wartka, czarna rzeka,
która
prowadzi do obrzeży
piekieł.
Na brzegu stoi
łódź,
a w niej siedzi
nieumarły sternik (KW 6).
Na środku
nurtu znajduje się
wysepka,
na której wznosi się
studnia pragnień.
Sternik
dobrowolnie zabierze bohaterów na wysepkę tylko wtedy, gdy będą w towarzystwie innej
duszy, która będzie chciała przeprawić się w głąb piekieł.
Woda w rzece jest
przeklęta
i
lepi się
do ofiary,
wysysając jej energię życiową.
W studni pływa
serce Damy
oraz
1d6 drogocennych brylantów
w kształcie łez.
By wyjąć ze studni to, czego się pragnie, trzeba w zamian wrzucić do niej coś, co się kocha. Inaczej
bohater wyjmie ze studni przeciwieństwo tego, czego pragnął (np. Chcąc wyjąć serce Damy, wyjmie
serce swego towarzysza!).
3. POSĄG SŁABEGO RYCERZA
z trudnością wspiera
spękany sufit.
Na podłodze leżą
kupy
gruzu.
Po rozbiciu posągu rycerza komnata zaczyna się
trząść,
w podłodze pojawiają się
pęknięcia,
a sufit
obniża.
Z pęknięć wystrzeliwują
jęzory ognia.
Jeśli sufit zostanie podtrzymany przez dłuższą chwilę,
komnata się uspokaja.
Po uruchomieniu pułapki w jednym z pęknięć w podłodze, głębokim na 30 stóp, bohaterowie
zauważają
ciało giermka.
Ten ma na plecach
Tarczę odbicia ciepła.
Po rozbiciu posągu rycerza pojawia się jego
duch,
który mówi, że został zmuszony do zostania
rycerzem, przez co nie był w stanie skutecznie obronić innych. Prosi bohaterów, aby go za to wypuścili.
4. POSĄG CHCIWEGO RYCERZA
trzyma przed sobą
wielki miecz.
Na jego sztychu wisi
torba pełna złota,
a głownia jest oparta o półkę na ścianie. Podłoga wyraźnie
chybocze się
przy każdym
kroku.
- przeciwnicy
- skarb
- pułapka
- ciekawostka
Jeśli z miecza zostanie zdjęta
torba pełna złota,
miecz przechyla się, a w tym cała podłoga, ujawniając
pod sobą przepaść do
PIEKIELNEJ ROZPADLINY (7).
Ustawienie na mieczu odpowiedniej
przeciwwagi lub przytrzymanie go rychło w czas może uratować drużynę przed śmiertelnym (choć nie do
końca…) upadkiem.
W torbie znajduje się
złoto głupców.
Pod nim, na dnie torby, ukrywa się
drogocenny brylant.
Po rozbiciu posągu rycerza pojawia się jego
duch,
który mówi, że nigdy nie użył choćby grosza ze
swych skarbów na przyjemności. Prosi bohaterów, aby go za to wypuścili.
KW –
Kość Wytrzymałości lub Hit Dies (HD)
TŁO FABULARNE
W jaskiniach Podziemia znajdują się pieczary Pięciu Rycerzy, którzy złamali swe przysięgi. Za karę zostali
zaklęci przez bogów we słupy soli, a ich dusze uwięziono w pieczarach. Do jaskiń wyruszyli okoliczni
chłopi, którzy dawniej doznali krzywd z rąk rycerzy. W zemście, pod wodzą Kaznodzieja, chcą strącić ich
dusze do piekieł przy użyciu niebezpiecznego dla okolicy rytuału...
5. POSĄG OKRUTNEGO RYCERZA
KOMNATY
SPOTKANIA LOSOWE (D6)
1
2
3
4
5
6
1d8 Szkieletów (KW 1)
1d4 Upiorów (KW 3)
1d4 Czarnych czartów (KW 3)
2d4 chłopów
Początek lub kolejny etap rytuału chłopów! (+50%
szans na otwarcie Bram Piekieł)
Straszliwa wizja
trzyma
Szkaradny tasak,
wznosząc się z
jeziora krwi.
Pływają w nim
zardzewiałe bronie,
które powoli toną. Z sufitu zwisają
ścięte głowy
oraz
łachy,
będące
dawniej szlacheckimi ubraniami.
Krew w jeziorze
powoduje, że bronie oraz zbroje z metalu
powoli rdzewieją.
W jeziorku ukrywa się
6 rozwścieczonych Bezgłowych szkieletów (KW 1).
Nałożenie szkieletom
głów zwraca im rozum. Są to nieumarłe ofiary rycerza, które chcą sprawiedliwości.
Szkaradny tasak
wykrywa wszystkie żywe istoty w promieniu 60 stóp, lecz nasyca postać
bezsensownym gniewem, a inne istoty widzą ją jako szkaradną.
Po rozbiciu posągu rycerza pojawia się jego
duch,
który mówi, że dawniej uratował okolicę przed
najeźdźcami. Prosi bohaterów, aby go za to wypuścili.
6. POSĄG NIESPRAWIEDLIWEGO RYCERZA
trzyma miecz nad głową. Przy boku ma
zawieszony
złoty róg.
Do posągu prowadzą
kamienne schody
nad
PIEKIELNĄ ROZPADLINĄ (7).
Ściany pieczary pokryte są licznymi
wypustkami.
Plik z chomika:
Trwa_Restrukturyzacja
Inne pliki z tego folderu:
Pieczary Wyklętych Rycerzy.pdf
(354 KB)
Mapa (Roll20) - Pieczary Wyklętych Rycerzy(25x24).jpg
(432 KB)
Inne foldery tego chomika:
Against the Grey
An Awakening at the Old Well (Przebudzenie w Starej Studni)
Biblioteka Bez Dna
Burial Mound of Gilliard Wolfclan (Kopiec Pogrzebowy Gilliarda z Wilczego Klanu)
Bursztynowe Miasto
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin