Andrzejki 3.docx

(13 KB) Pobierz

rzed rozpoczęciem wieczoru trzeba przygotować kolorowe kartoniki, na których zostaną napisane wróżby. Najlepiej sprawdzą się arkusze w takich kolorach, jak: biały, czarny, żółty, czerwony, niebieski i zielony. Przepowiednie powinny kojarzyć się z kolorem, np. na białej karteczce można napisać „pij więcej mleka” albo „w przyszłości zostaniesz lekarzem”, na czerwonej „masz cichego wielbiciela”, na niebieskiej „zimą ciepło się ubieraj”, na czarnej „uważaj na pecha”, na zielonej „będziesz mieć wielu przyjaciół w szkole”, na żółtej „w klasie jesteś bardzo lubiany”. Trzeba zadbać, aby wróżby na karteczkach były pozytywne - dzięki temu maluchy zapamiętają ten andrzejkowy wieczór na długo.

 

Odkrywanie losu


Maluchy lubią odkrywać nieznane, dlatego ta zabawa na andrzejki dla dzieci z pewnością sprawi im dużo radości. Wystarczy przygotować pięć nieprzeźroczystych kubków, pod którymi rodzice ukryją różne przedmioty. Może to być na przykład: samochodzik - symbol podróży, pierścionek - symbol zaręczyn, cukierek - symbol wesołego życia, klucz - symbol niespodzianki. Dzieci losują kubeczki i sprawdzają co przyniesie im przyszłość. Niespodzianka będzie tym większa, jeżeli maluchy nie będą wiedziały co jest ukryte pod naczyniami!

2. Zaproszenie wszystkich zebranych do czynnego udziału w zajęciach.
Nauczycielka zwraca uwagę dzieci na listy przyniesione przez listonosza, których adresatem jest czarodziejka ale za nim przeczyta list prosi dzieci, aby pomogły mu przeczytać literki, które znajdują się na tablicy. Nauczycielka odczytuje literki A, U, I. Nauczycielka zdejmuje pierwszy list od czarodziejki i odczytuje go dzieciom

Kochane Dzieci!
Witam Was bardzo serdecznie. Przepraszam, że nie mogę dzisiaj wróżyć razem z Wami, ale niestety zachorowałam. Nie martwcie się jednak przygotowałam dla Was kilka wróżb, które przynieśli moi pomocnicy a zastąpi mnie dziś pani Ula. W kopercie nr 1 zawarta jest wasza pierwsza wróżba.
Pozdrawiam i pilnie Was obserwuję.
Czarodziejka z Łysej Góry

 

3. Wróżba z pudełka.
Nauczycielka prosi chętnego rodzica o odszukanie koperty i przeczytanie jej zawartości.

Oto pierwsza wróżba. Rozejrzyjcie się dookoła , na pewno zauważycie czarny kapelusz, ale nie dotykajcie go, bo wróżba się nie uda. Może go dotknąć tylko pani Ula. Proszę teraz waszą panią aby wyciągnęła z kapelusza 3 kartoniki (nauczyciel demonstruje kartki na których widnieje zapis graficzny literek A, U, I) Posłuchajcie swojej pani a następnie powtórzcie razem z nią, kiedy poprawnie nazwiecie literki czeka Was pierwsza niespodzianka.

Nauczycielka odczytuje literki A U I następnie prosi dzieci aby razem z nim powtórzyły literki. Dzieci podchodzą do tablicy i samodzielnie odczytują samogłoski.
Nauczycielka: Świetnie sobie poradziliście, dlatego poproszę teraz chętnego rodzica o wylosowanie i przeczytanie wróżby dla całej grupy.

 

5. Wróżba „Losowanie ciasteczek z wróżbą”.
Nauczycielka: Widzę, że świetnie się bawicie – oto kolejna wróżba. Wybierzcie spośród gości jedną osobę… Widzę, że jesteście już gotowi. Niech teraz wasz wybraniec odnajdzie w sali srebrne pudełko. Brawo! Nie spodziewałam się, że można znaleźć coś tak szybko! W środku pudełka znajdują się magiczne literki. Literki noszą nazwę A U I (nauczycielka demonstruje samogłoski). Uwaga, waszym zadaniem będzie posegregowanie literek według wskazówek, których zaraz wam udzielę. Kiedy pięknie je posegregujecie, otrzymacie magiczne ciasteczko z wróżbą.

Nauczycielka rozdaje dzieciom koszyczki (dzieci rozpoznają zapis graficzny swojego imienia i wybierają właściwy koszyk) następnie prosi kolejno dziewczynki a następnie chłopców aby włożyły poszczególne samogłoski: A, U, I. Kiedy dzieci wykonają poprawnie zadanie, każdy z nich otrzymuje ciasteczko z wróżbą. Nauczycielka prosi rodziców aby podeszli i odczytali dzieciom wróżbę.

 

7. Wróżba „Losowanie kolorów”.
Dzieci losują karteczki w sześciu kolorach. Następnie wstają ci, którzy wylosowali dany kolor, a nauczycielka czyta o jakich przestrogach na przyszłość dane kolory mówią.
Czerwony – jesz za dużo słodyczy. Musisz je ograniczyć, bo inaczej będziesz częstym gościem u dentysty.
Czarny – nie niszcz zabawek i zostawiaj po sobie zawsze porządek.
Zielony – bądź ostrożny w drodze do przedszkola. Patrz uważnie pod nogi i bacznie się rozglądaj na przejściu dla pieszych. Uważaj bo wkrótce możesz wdepnąć w coś brzydko pachnącego.
Niebieski – pilnuj swoich rzeczy bo wkrótce możesz coś zgubić. Nie bądź taki roztargniony.
Biały – pijesz za mało mleka, bez niego twoje zęby i kości są coraz słabsze. Jedz więcej nabiału a nie tylko cukierki i chrupki.

 

 

7. Wróżba „Jakie czeka nas życie”.
Nauczycielka odczytuje kolejne instrukcje przekazane przez czarodziejkę:
Globus – podróż
Słonik – szczęście
Pieniążki – bogactwo

Ahoj, przedszkolaki!
Kochani a teraz wróżba dla tych, którzy chcą wiedzieć jakie czeka ich życie. Na stoliczku umieszczone są 3 słoiki, pod którymi znajdują się obrazki: globus – podróż, słoń – szczęście, pieniążki – bogactwo. Waszym zadaniem jest odsłonić wybrany przez siebie słoiczek i zobaczyć, co czeka was w życiu.
Czarodziejka z Łysej Góry

 


Kochane Dzieci!
A teraz moja ulubiona wróżba, jakże żałuję, że nie może mnie być z Wami! Za chwilę bowiem będziecie rzucać pieniążek do magicznej studni życzeń.  A ja Was pozdrawiam i do zobaczenia za rok!
Wróżka Czarodziejka

 

 


9. „Grosik na szczęście” – rozpoczęcie zabawy.
Wszyscy gromadzą się na środku sali tworząc duże koło. Wewnątrz stoi duża miska z wodą.
A żeby spełniły się nasze dzisiejsze wróżby musimy złożyć dary. Każdy uczestnik zabawy wrzuca do miski z wodą grosik i wypowiada zaklęcie:
,Hokus – pokus, czary – mary,
aby wróżba się spełniła złóżmy dary.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin