Strzygi - Skazańcy.pdf
(
269 KB
)
Pobierz
N
IEWINNY DODATEK DO GRY FABULARNEJ O
ZEMŚCIE ZZA GROBU
Mordercy, oszuści, degeneraci. Ludzie, którzy zbłądzili czy dokonali najgorszego w skutkach wyboru. Wśród skazańców są też ci,
których losem pokierował ktoś znacznie potężniejszy, stawiając na swoje interesy: figury na planszy tego świata za nic mają pionki.
A śmierć? Śmierć jest jedynie przejściowym etapem na drodze do zemsty.
Niniejszy dodatek pozwala wcielić się w strzygi, które za życia zostały wtrącone do więzienia i skazane na śmierć. Tworząc skazane-
go, wybierz jego memento, nemezis, pamiątkę zamiast fetyszu i wyrok zamiast totemu. Reszta zasad pozostaje bez zmian.
Memento
Strzydze odebrano coś więcej niż po prostu życie. Odebrano jej coś, czego nigdy już nie zdoła odzyskać. Coś, z czego stratą strzy-
ga nie może się pogodzić. Coś wywołującego tęsknotę, rozpacz i gniew, podpowiadające, że pozostało tylko jedno – zemsta.
Wybierz dla swojej strzygi jedno memento i dodaj do niego tyle szczegółów, ile uznasz za stosowne. Posiadanie takiego same-
go (albo nawet tego samego) memento może być świetnym sposobem na powiązanie ze sobą postaci różnych graczy.
◈ Dobre
imię
◈ Miłość
◈ Pieniądze
◈ Talent
◈ Uroda
◈ Wiara
◈ Władza
◈ Wspomnienia
Nemezis
Za udręką strzygi stoi nie byle kto. Ktoś dysponujący wpływami i środkami, które pozwalają mu czuć się bezkarnym. Ktoś sto-
jący ponad prawem. Ktoś, kogo niełatwo będzie dopaść i ukarać.
Wybierz dla swojej strzygi jedno nemezis i dodaj do niego tyle szczegółów, ile uznasz za stosowne. Posiadanie takiego same-
go (albo nawet tego samego) nemezis może być świetnym sposobem na powiązanie ze sobą postaci różnych graczy.
◈ Bezwzględny
biznesmen
◈ Bogaty
celebryta
◈ Chciwy
prokurator
◈ Emerytowany
przedstawiciel władzy
◈ Okrutny
mafiozo
◈ Przebiegły
przestępca
◈ Skorumpowany
stróż prawa
◈ Zazdrosny
członek rodziny
Opcjonalnie możesz wybrać powód osadzenia postaci w więzieniu.
◈ Kozioł
ofiarny
◈ Niewygodna
tajemnica
◈ Pomyłka
◈ Tajna
misja
◈ Wojna
korporacji/służb
◈ Zdrada
◈ Zlecenie
◈ Złe
miejsce i czas
Pamiątka
Pobyt w więzieniu ma konsekwencje dla ciała i duszy skazańców. Każdy z nich otrzymał pamiątkę, która podczas odbywania
kary była ujściem emocji, pomagała przetrwać ciężkie chwile, ale również szkodziła. Pamiątki zostały ze strzygami i po śmier-
ci, konsekwentnie przypominając o egzystencji w niewoli, co nierzadko wplątuje je w kłopoty.
Wybierz dla swojej strzygi jedną pamiątkę i dodaj do niej tyle szczegółów, ile uznasz za stosowne. Posiadanie różnych pamią-
tek to świetny sposób na uczynienie drużyny barwną i różnorodną, ale z drugiej strony wspólna pamiątka może ułatwić zbudo-
wanie ciekawej relacji między postaciami.
◈ Bluzgi
– strzyga klnie soczyście w każdym wypowiadanym zdaniu.
◈ Dziary
– strzyga nosi wykonane w więzieniu tatuaże.
◈ Grypsy
– strzyga posługuje się więziennym slangiem.
◈ Pasiak
– strzyga nosi strój z więzienia, w którym ją stracono.
◈ Podejrzany
– strzyga wygląda jak poszukiwany zbrodniarz.
◈ Przestępstwo
– strzyga ma skłonność do powtarzania przestępstwa, za które została skazana.
◈ Sznyty
– strzyga ma na ciele widoczne ślady samookaleczenia.
◈ Uzależnienie
– strzyga uzależniona jest od substancji, która mogłaby zabić żywego.
Wyrok
Na skazańcach wykonano wyrok śmierci, który odcisnął na nich piętno. Ostatnie, co strzygi pamiętają, to ból, który wzmocnił je po po-
wrocie z zaświatów. Kiedy strzyga odczuwa negatywne emocje, wspomnienie wyroku wpływa na rzeczywistość w zasięgu jej wzroku.
◈ Krzesło
elektryczne
– strzyga może kontrolować przepływ prądu w otaczających ją instalacjach.
Ostatnie, co pamiętam, to tysiące dreszczy przeszywających moje ciało. W ciągu kilku sekund niewyobrażalny ból zmienił się
w niespodziewaną rozkosz.
◈ Powieszenie
– strzyga może dusić śmiertelników, patrząc im w oczy.
Pozostało się jedynie uśmiechnąć. Pętla na szyi, ta dosłowna, to wręcz przyjemność w porównaniu do tej, która zaciskała się
wokół mnie w ostatnich latach.
◈ Rozstrzelanie
– strzyga może kontrolować lot pocisków wystrzelonych w jej stronę.
Do teraz słyszę odgłos odbierający mi życie. Nie huk broni, nie świst kul, a szelest przeszywający moje ciało.
◈ Ścięcie
– strzyga może swobodnie funkcjonować bez głowy.
Przychodzimy w bólu i powoli. Docieramy do końca, szarpiąc się z problemami, które nas przerastają. A to wszystko po to, by
finalnie nie usłyszeć i nie widzieć nic. Po prostu zniknąć.
◈ Ukamienowanie
– strzyga potrafi spetryfikować wzrokiem.
Rzucali, nie patrząc mi w oczy. Ja patrzyłem i widziałem. Widziałem większy ból niż ten, którym mnie obarczono. Współczuję im.
◈ Utopienie
– strzyga może kontrolować przepływ wody w otaczających ją instalacjach.
Świat wytłumiony hektolitrami wody wydaje się cichszym i spokojniejszym miejscem. Mógłbym odpłynąć tak gdziekolwiek, na zawsze.
◈ Zagazowanie
– strzyga może zionąć chmurą śmiertelnie trującego gazu.
Głęboki wdech i powolny wydech. Spokojnie, bez pośpiechu, ku wyzwoleniu z kajdan tego życia.
◈ Zastrzyk
trucizny
– wszystkie płyny fizjologiczne strzygi są śmiertelnie trujące dla żywych organizmów.
Ciepło, które rozchodziło się po całym ciele, okazało się złudne. Kojące jak głos matki nieświadomie odcięło mnie od tego świata.
Ekwipunek
Dobra materialne są dla strzyg przede wszystkim narzędziami zemsty. Posiadanie pięknych strojów, śmiercionośnej broni, se-
kretnej kryjówki czy po prostu mnóstwa pieniędzy ma sens tylko wtedy, gdy przybliża strzygę do ukarania jej nemezis.
Twoja strzyga zaczyna z kilkoma dolarami, kompletem ubrań, bronią białą improwizowaną, bronią palną (jedna długa albo
dwie krótkie) i kryjówką (możesz wymienić ją na kontakt w mieście). Dodaj do tych przedmiotów tyle szczegółów, ile chcesz.
Creative Commons: Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0), Jarosław Bomba 2021
Plik z chomika:
sensei_13
Inne pliki z tego folderu:
Strzygi - Ostatni Przyjazny Dom.pdf
(1901 KB)
Strzygi - Draugr.pdf
(1223 KB)
Strzygi - Noir.pdf
(1650 KB)
Strzygi - N-Born.pdf
(1849 KB)
Strzygi - Raveloft.pdf
(1874 KB)
Inne foldery tego chomika:
1974 Style
Afterbomb Madness
Albedo RPG
Alien RPG
Basic Role Playing
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin