Barbara Kudra, Elwira Olejniczak - Komunikowanie publiczne. Zagadnienia wybrane.pdf

(4424 KB) Pobierz
Barbara Kudra, Elwira Olejniczak – Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny
Katedra Współczesnego Języka Polskiego, 90-514 Łódź, al. Kościuszki 65
barbarakudra@uni.lodz.pl, elwira.olejniczak@o2.pl
RECENZENT
Małgorzata Karwatowska
REDAKTOR WYDAWNICTWA UŁ
Katarzyna Gorzkowska
SKŁAD I ŁAMANIE
AGENT PR
OKŁADKĘ PROJEKTOWAŁA
Barbara Grzejszczak
© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014
Wydane przez Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Wydanie I. W.06445.13.0.S
ISBN
(wersja drukowana)
978-83-7969-104-3
ISBN (ebook) 978-83-7969-193-7
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
90-131 Łódź, ul. Lindleya 8
www.wydawnictwo.uni.lodz.pl
e-mail: ksiegarnia@uni.lodz.pl
tel. (42) 665 58 63, faks (42) 665 58 62
Spis treści
Od redaktorów (Barbara
Kudra, Elwira Olejniczak)
.......................................
Barbara Kudra,
O komunikacji społecznej .....................................................
7
9
Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz,
Komunikowanie polityczne ............................ 25
Elwira Olejniczak,
Wywieranie wpływu w komunikacji masowej .................. 49
Kazimierz Michalewski,
Autoprezentacja i prezentacja w mediach ................. 75
Bartłomiej Cieśla,
Jak sprawiać wrażenie osoby pewnej siebie w komunikacji
publicznej? .............................................................................................. 87
Anna Sokół-Klein,
Specyfika komunikatu reklamowego ................................. 105
Agnieszka Wierzbicka-Olejniczak,
Komunikacja językowa i grzeczność w Inter-
necie ....................................................................................................... 123
Katarzyna Burska,
Kreatywność leksykalna w mediach .................................. 157
Od redaktorów
Książka powstała z  myślą przede wszystkim o  studentach specjaliza-
cji „Komunikowanie publiczne” na kierunku filologia polska Uniwersytetu
Łódzkiego – by pomóc im w  zebraniu, uporządkowaniu i  ukierunkowaniu
wiedzy z zakresu nauki o komunikacji. Może jednak również zainteresować
tych, którym bliska jest ta problematyka.
Na publikację składa się osiem artykułów pracowników Katedry Współ-
czesnego Języka Polskiego. Są one poświęcone wybranym zagadnieniom
komunikologicznym, odnoszącym się do: podstaw komunikacji społecznej
(Barbara Kudra), komunikowania politycznego (Ewa Szkudlarek-Śmiecho-
wicz), wywierania wpływu w komunikacji masowej (Elwira Olejniczak), au-
toprezentacji i prezentacji w komunikacji publicznej (Kazimierz Michalewski
i  Bartłomiej Cieśla). Specyfiki komunikatu reklamowego dotyczy artykuł
Anny Sokół-Klein, komunikacji językowej i etykiecie językowej w Interne-
cie poświęcony jest tekst Agnieszki Wierzbickiej-Olejniczak, a kreatywności
leksykalnej w mediach – opracowanie Katarzyny Burskiej.
Barbara Kudra, Elwira Olejniczak
Zgłoś jeśli naruszono regulamin