hydro1.odt

(17 KB) Pobierz

Układ do nastawiania prędkości skokowej silnika hydraulicznego

 

Układ którego schemat przedstawiono powyżej służy do skokowej zmiany prędkości silnika hydraulicznego wykorzystując dwie niezależne pompy o różnych wydajnościach, dobranych zgodnie z żądanymi prędkościamo obrotowymi silnika. Przesterowanie jednego z umieszczonych pionowo rozdzielaczy 2/2 powoduje włączenie pompy w  obwód pracy. Zawory zwrotne umieszczone przy zaworze maksymalnym zapobiegają niepożądanemu cofaniu się czynnika roboczego do zbiornika. Główny rozdzielacz układu 4/3 sterowany za pomocą cewek ustala kierunek obrotów silnika, a w przypadku braku wysterowania pozwala na swobodny spływ oleju do zbiornika. Układ umieszczony powyżej głównego rozdzielacza jest odpowiedzialny za stopniowe wyhamowanie napędzanego urządzenia w przypadku braku wysterowania głównego rozdzielacza. Umieszczony poniżej zawór zwrotny, w przypadku braku wystarczającej ilości czynnika płynącego przez silnik, w wyniku powstania podciśnienia pozwala na pobranie oleju ze zbiornika, uniemożliwiając zatarcie wciąż obracającego się silnika. Dodatkowy zawór dławiąco-zwrotny, umieszczony po lewej stronie służy do płynnego nastawiania prędkości obrotowej silnika tylko w jednym kierunku. Należy zaznaczyć, że takie połączenie zaworu pozwala na dławienie oleju spływającego z silnika, co zapobiega gwałtownemu zmniejszeniu prędkości obrotowej w przypadku nagłego wzrostu momentu obciążenia silnika. Wadą zaś jest występująca na dławiku strata energii, szczególnie podczas znaczego zmniejszenia prędkości obrotowej względem tej zapewnianej wprost przez odpowiednio ustawiony zespół pomp.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin