Strategia działania demonów - Ks. M. Piotrowski TChr.txt

(9 KB) Pobierz
Strategia działania demonów

Wszystko zaczęło się, gdy pewnego dnia, najmłodszy 9-letni syn powyrzucał z domu wszystkie religijne obrazy. Następnie, ku przerażeniu rodziców, wszedł na czubek drzewa i zaczšł nieludzko wyć i pienić się, tak że całe osiedle zostało postawione na nogi. Kiedy zszedł na dół, z siłš prawdziwego giganta zdemolował zaparkowane samochody. 

Po pewnym czasie scenariusz jego zachowań powtórzył się. Chłopiec był na codzień zamknięty w sobie i miał głębokš awersję do modlitwy, sakramentów, kocioła, wody więconej, obrazów, krzyży i rzeczy więtych. Poczštkowo mylano, że jest to choroba psychiczna. Po wielomiesięcznej obserwacji i badaniach w klinice psychiatrycznej lekarze stwierdzili jednak, że wszystko jest w normie i nie ma żadnych symptomów choroby. Napady szału i przypływ nadludzkiej siły fizycznej wcišż się powtarzajš, a awersja do rzeczy więtych coraz bardziej pogłębia. Leki uspokajajšce nie pomagajš. Zdesperowani rodzice zwrócili się więc w Polsce o pomoc do egzorcysty. Tuż przed egzorcyzmem chłopak zdemolował całe mieszkanie. Egzorcyzmujšcy ksišdz powiedział, że jest to trudny przypadek opętania i potrzebna jest cała seria egzorcyzmów. Rzeczywicie, pierwszy egzorcyzm pomógł, ale tylko na kilka tygodni. Chłopiec jest obecnie w klinice, a lekarze bezradnie rozkładajš ręce. Rodzice zaczęli szukać przyczyn opętania swego syna. Skojarzyli, że w domu zaczęły się dziać dziwne rzeczy od czasu jak babcia chłopca, przyniosła w prezencie "talizman szczęcia", który kupiła od pewnego maga i uzdrowiciela, po kilku uzdrowieńczych sesjach. Przyniosła ten talizman i powiedziała: wierzcie, a on przyniesie wam szczęcie. Dopiero teraz zrozumieli, że przyjmujšc i wierzšc w moc talizmanu, złamali pierwsze przykazanie, a więc popełnili miertelny grzech. W ten sposób otwarli swojš rodzinę na działanie złego ducha. Obecnie całš nadzieję położyli w Bogu i wierzš, że tylko mocš Chrystusa obecnego i działajšcego w Kociele, ich syn zostanie wyzwolony z mocy złego. Dziecko ma być poddane serii egzorcyzmów.

Jeżeli człowiek zapomina, że poza Bogiem nie ma żadnego prawdziwego dobra i zaczyna żyć, jakby Boga nie było, wtedy wystawia się na działanie demonicznych mocy. Bardzo szybko ulega sugestiom złego ducha, który w niezwykle atrakcyjny sposób ukazuje zło pod pozorami dobra. Satanistyczne zło charakteryzuje się tym, że najpierw wzbudza w ludziach poczucie pretensji, żalu i buntu przeciwko Bogu, a póniej zniechęca do modlitwy i sakramentów, równoczenie nakłaniajšc do zachowań sprzecznych z prawem Bożym, a więc do nieograniczonej konsumpcji, pornografii, pozamałżeńskich lub przedmałżeńskich stosunków seksualnych, antykoncepcji, aborcji, prostytucji, narkotyków, przemocy itp. W pogoni za szczęciem, ludzie prowadzeni przez siły zła, lgnš do różnego rodzaju magów, wróżbitów, uzdrowicieli. Konsekwencje łamania pierwszego przykazania sš bardzo tragiczne, czego przykładem jest wyżej opisany przypadek opętania. 

Pierwszym następstwem odejcia od Boga i poddania się działaniu złego ducha jest smutek, poczucie pustki i samotnoci, trwoga i strach przed przyszłociš, zamknięcie w sobie i niemożnoć kochania, a także najróżniejsze choroby psychiczne, nerwowe i somatyczne. Tracšc wiarę, ludzie staczajš się, jak po równi pochyłej, aż w końcu dochodzš do stanu, w którym traktujš Pana Boga jako największego wroga i zaczynajš Go nienawidzić. W niektórych przypadkach może dojć nawet do opętania. Pan Bóg dopuszcza do tego, aby zdemaskować obecnoć złych duchów i wezwać ludzi do nawrócenia.

Demon, czyli Szatan, jest upadłym aniołem, który przez grzech absolutnej pychy stał się jakby kosmicznym "kłamcš" i "ojcem kłamstwa" (J 8,44): sam żyje w radykalnej negacji Boga i zarazem to własne tragiczne "kłamstwo o Dobru", jakim jest Bóg, usiłuje narzucić ludziom (Jan Paweł II, 13.08.1986). Tak więc Szatan i inne złe duchy całš swojš istotš nienawidzš Boga i pragnš swš nienawić udzielić ludziom, aby ich wprowadzić na drogę prowadzšcš do piekła - stanu absolutnego egoizmu. 
Trzeba pamiętać, że cały ogrom zła, które obecne jest w wiecie, nie jest jedynie konsekwencjš grzechu pierworodnego, lecz także skutkiem nękajšcych i ukrytych działań szatana, który zastawia pułapkę na równowagę moralnš człowieka. Szatan działa w ukryciu jako podstępny zwodziciel, wlizgujšcy się do naszego postępowania po to, by wprowadzić doń różne dewiacje, zarówno szkodliwe jak i pozornie zbieżne z naszymi instynktownymi aspiracjami (Jan Paweł II, 24.05.1987). 

Ojciec więty stwierdza, że nie trzeba się lękać nazywać po imieniu pierwszego sprawcę zła: Złego. Taktyka, jakš stosował i stosuje, polega na tym, aby się nie ujawniać - aby zło, wszczepione przez niego na poczštku, rosło z samego człowieka, z samych ustrojów i układów... aby człowiek czuł się niejako "wyzwolony" od grzechu, a równoczenie, aby był w nim coraz bardziej pogršżony (31. 03. 1985). Jan Paweł II podkrela, że działalnoć szatana w stosunku do ludzi objawia się przede wszystkim w kuszeniu do zła. Zły duch usiłuje wpłynšć na człowieka, na jego wyobranię oraz wyższe władze jego duszy, by odwrócić je od prawa Bożego. "Szczytowym" przejawem tego działania jest kuszenie samego Chrystusa (por. Łk 4, 3-13). W pewnych wypadkach działalnoć złego ducha może posunšć się również do owładnięcia ciałem człowieka; wtedy mówimy o "opętaniu" (por. Mk 5, 2-9). Wstrzšsajšce słowa w. Jana Apostoła: "cały wiat leży w mocy złego" (l J, 5, 19), wskazujš na obecnoć szatana w historii ludzkoci, która potęguje się, w miarę jak człowiek i społeczeństwa odsuwajš się od Boga. Wówczas też wpływ złego ducha może się pełniej i skuteczniej zakonspirować, co z pewnociš odpowiada jego "interesom". Najskuteczniej może działać wówczas, gdy udaje mu się skłonić człowieka, by zaprzeczał jego istnieniu w imię racjonalizmu lub jakiegokolwiek innego pršdu mylowego, który nie chce wiedzieć o jego działaniu w wiecie (Jan Paweł II, 13.08.1986).

Szatan, jako upadły Anioł, wykorzystuje całš swojš wielkš inteligencję, aby doprowadzić człowieka na szczyty nienawici, absolutnej pychy, rozpaczy i ostatecznego zwštpienia. Z bezgranicznš pogardš i nienawiciš traktuje ludzi, którzy przez swš uległoć i głupotę, sš pod jego wpływem. Według relacji egzorcystów i ludzi więtych, w wiecie złych duchów istnieje rozległa hierarchia. Każdy z nich ma swojš indywidualnoć i specjalizuje się w jakiej jednej namiętnoci, jest jakby szefem departamentu jakiej dziedziny zła, z całym zastępem podporzšdkowanych mu złych duchów "mniejszego kalibru", "specjalistów" od konkretnych pokus. 

Pierwsza myl o popełnieniu grzechu miertelnego pochodzi zawsze od szatana, inne złe duchy tę myl podtrzymujš i podsuwajš konkretne sposoby realizacji. Rozpalajš w człowieku żšdzę zaspokajania wszelkiej pożšdliwoci, ambicji i pychy. Złe duchy szczególnie upatrujš sobie za cel swojego działania ludzi uzdolnionych, piastujšcych eksponowane funkcje, a więc takich, którzy majš duży wpływ na innych. Z wielkš umiejętnociš i znajomociš psychologii i dziedzicznych obcišżeń, próbujš zdobyć takich ludzi i nimi kierować. Na poczštku, kiedy uda im się ich zniewolić, pomagajš, usuwajš wszelkie przeszkody na drodze ich kariery. Tym się tłumaczy fakt, że w pewnym okresie ziemskiego życia, niektórym ludziom, oddanym w służbie zła, bardzo dobrze się powodzi i zdarza się, że osišgajš wielkie sukcesy w biznesie lub polityce. Wielu z nich nawet nie zdaje sobie z tego sprawy, komu służš, przez kogo i dokšd sš prowadzeni. Sš jednak i tacy, którzy wiadomie i z wolnego wyboru oddajš się pod panowanie złych duchów, aby im pomagać. Zły duch opiekuje się uległym mu człowiekiem tylko do chwili wykonania przez nich tego zła, które zaplanował szatan. Póniej stajš się najnędzniejszymi sługami królestwa szatana, traktowani z nienawiciš i pogardš za swš uległoć i głupotę. 
Jeżeli człowiek odprawi spowied lub wzbudzi w sobie żal za grzechy, chociażby w ostatniej chwili swego życia, wtedy zostanie wyrwany z szatańskiej niewoli mocš Chrystusowej miłoci, która jest potężniejsza od wszelkich sił zła. Jeżeli natomiast wiadomie opowie się przeciwko Bogu, wtedy konsekwencjš takiego wyboru będzie wieczne potępienie, czyli nieustanna rozpacz i nienawić do siebie i wszystkich. 

Egzorcyci podajš klasyfikację grzechów, poprzez które dokonuje się zniewolenie człowieka przez siły zła, aż do opętania włšcznie. Do pierwszej kategorii należš różnego rodzaju zboczenia seksualne takie, jak: zachowania homoseksualne, pedofilia, pornografia itp. Do drugiej kategorii należš różnego rodzaju nałogowe uzależnienia od narkotyków, alkoholu i innych rodków majšcych podobny, zniewalajšcy skutek. Trzeciš kategoriš grzechów jest korzystanie z usług wróżbiarzy, magów, astrologów, uzdrowicieli, praktykowanie okultyzmu i magii, wywoływanie duchów, wróżbiarstwo i tym podobne praktyki. Czwartš kategoriš grzechów, które prowadzš do zniewolenia przez złe duchy, jest uczestniczenie w różnego rodzaju sektach z udziałem praktyk inicjacyjnych, a także przynależnoć do masonerii, satanistów lub wiadków Jehowy.

Tylko Jezus żyjšcy i działajšcy w Kociele może uwolnić człowieka z szatańskiej niewoli grzechu i mierci. Dlatego Kociół, w którym nieustannie obecny jest Jezus w Eucharystii, jest jedynym na wiecie miejscem, w którym najwięksi grzesznicy znajdujš skuteczne schronienie i obronę przed mocami zła. Chrystusowy Kociół jest jakby szpitalem całej ludzkoci, w którym Jezus w sakramentach pokuty i Eucharystii nieustannie uzdrawia ludzi, uwalnia ich z niewoli sił zła i z wszystkich grzechów, i daje wolnoć i miłoć, a więc czyni więtymi. Jeżeli z wiarš będziemy wyznawać nasze grzechy i przyjmować Jezusa w Eucharystii, to wtedy złe moce nic nie będš mogły nam uczynić. Wtedy szydzić mogę z wszystkich diabłów, nie ja będę się ich bała, ale...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin